Malarz i grafik ze środowiska École de Paris. W latach 1918-1920 przebywał w Wiedniu, gdzie studiował w Akademii Sztuk Pięknych, współpracował z pismem „Die Muskete” oraz po raz pierwszy pokazał swoje prace na wystawie sztuki. W 1923 odwiedził Berlin i uczestniczył w wystawie grafiki. Od 1923 stale mieszkał w Paryżu. Uczestniczył w paryskich Salonach , brał też udział w innych wystawach. Należał do różnych ugrupowań artystycznych (L’Araigne, La Satire, Les Imagiers), działał w Société des Artistes Russes, był współzałożycielem Association des Artistes Peintrers et Sculpteurs Juifs en France. Malował liczne pejzaże, martwe matury, akty, kompozycje figuralne, w tym klownów i sceny cyrkowe. W różnych okresach twórczości, w malarstwie artysty dostrzegalne zarówno wpływy kubizmu i fowizmu, jak również fascynacja sztuką J.B.C. Corota, C. Pissara a także P. Cezanne’a.
Olej, płótno; 33 x 55 cm
Sygnowany l.d.: adlen
Malarz i grafik ze środowiska École de Paris. W latach 1918-1920 przebywał w Wiedniu, gdzie studiował w Akademii Sztuk Pięknych, współpracował z pismem „Die Muskete” oraz po raz pierwszy pokazał swoje prace na wystawie sztuki. W 1923 odwiedził Berlin i uczestniczył w wystawie grafiki. Od 1923 stale mieszkał w Paryżu. Uczestniczył w paryskich Salonach , brał też udział w innych wystawach. Należał do różnych ugrupowań artystycznych (L’Araigne, La Satire, Les Imagiers), działał w Société des Artistes Russes, był współzałożycielem Association des Artistes Peintrers et Sculpteurs Juifs en France. Malował liczne pejzaże, martwe matury, akty, kompozycje figuralne, w tym klownów i sceny cyrkowe. W różnych okresach twórczości, w malarstwie artysty dostrzegalne zarówno wpływy kubizmu i fowizmu, jak również fascynacja sztuką J.B.C. Corota, C. Pissara a także P. Cezanne’a.