Malarz, przedstawiciel formizmu i koloryzmu. Studiował w krakowskiej ASP pod kierunkiem J. Mehoffera i W. Weissa. w czasie studiów związał się z ruchem futurystycznym w Krakowie. W 1924 r. wyjechał do Paryża z grupą malarzy zwaną "komitetem paryskim". Po powrocie do kraju pracował jako pedagog w niewielkich miejscowościach. Wiosną 1941 r. został aresztowany przez władze ZSRR i deportowany do Tobolska, gdzie zmarł jeszcze tego samego roku. Swoje prace wystawiał z grupą "Zwornik" oraz w instytucie Propagandy Sztuki w Warszawie. Malował pejzaże i widoki miasteczek, portrety oraz autoportrety. Koloryt jego prac był zazwyczaj ciemny, forma w dużym stopniu uogólniona, zbudowana z charakterystycznych różnokierunkowych uderzeń pędzla. Prace Szczyrbuły znajdują się obecnie w kolekcjach prywatnych i zbiorach polskich muzeów.
Olej, tektura, 48,5 x 66 cm,
sygn. p.d. (częściowo zatarta), nalepka autorska(?) na odwrocie.
Malarz, przedstawiciel formizmu i koloryzmu. Studiował w krakowskiej ASP pod kierunkiem J. Mehoffera i W. Weissa. w czasie studiów związał się z ruchem futurystycznym w Krakowie. W 1924 r. wyjechał do Paryża z grupą malarzy zwaną "komitetem paryskim". Po powrocie do kraju pracował jako pedagog w niewielkich miejscowościach. Wiosną 1941 r. został aresztowany przez władze ZSRR i deportowany do Tobolska, gdzie zmarł jeszcze tego samego roku. Swoje prace wystawiał z grupą "Zwornik" oraz w instytucie Propagandy Sztuki w Warszawie. Malował pejzaże i widoki miasteczek, portrety oraz autoportrety. Koloryt jego prac był zazwyczaj ciemny, forma w dużym stopniu uogólniona, zbudowana z charakterystycznych różnokierunkowych uderzeń pędzla. Prace Szczyrbuły znajdują się obecnie w kolekcjach prywatnych i zbiorach polskich muzeów.