Studiował malarstwo w krakowskiej ASP w latach 1900-03 w pracowniach L. Wyczółkowskiego J. Unierzyskiego i J. Mehoffera. W 1904 roku wyjechał do Paryża, gdzie pozostał i tworzył do końca swojego życia. W dziedzinie grafiki stał się niekwestionowanym mistrzem. Artysta głównie tworzył w technice akwaforty, akwatinty oraz suchej igły, czasem też wykorzystywał drzeworyt. Jego kompozycje, często niezwykle ekspresyjne, przybierały surrealistyczno-symboliczny charakter. Prace artysty znajdują się w licznych polskich i zagranicznych zbiorach, m.in.: w British Museum w Londynie, Muzeum Watykańskim i Bibliotheque Nationale w Paryżu.
sucha igła, akwaforta, papier,
16,4 × 22 cm (odcisk płyty);
l. d.: okrągła pieczęć
Reprodukowany: E. Bobrowska-Jakubowska, J.Krasnodębska, M.A. Supruniuk, Katalog grafiki Konstantego Brandla ze zbiorów Archiwum Emigracji Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu. Toruń 2005, 78, [2] Kat IV, poz. 460
1 200 - 1 600 zł
Studiował malarstwo w krakowskiej ASP w latach 1900-03 w pracowniach L. Wyczółkowskiego J. Unierzyskiego i J. Mehoffera. W 1904 roku wyjechał do Paryża, gdzie pozostał i tworzył do końca swojego życia. W dziedzinie grafiki stał się niekwestionowanym mistrzem. Artysta głównie tworzył w technice akwaforty, akwatinty oraz suchej igły, czasem też wykorzystywał drzeworyt. Jego kompozycje, często niezwykle ekspresyjne, przybierały surrealistyczno-symboliczny charakter. Prace artysty znajdują się w licznych polskich i zagranicznych zbiorach, m.in.: w British Museum w Londynie, Muzeum Watykańskim i Bibliotheque Nationale w Paryżu.