Studiował m.in. w akademii monachijskiej (1883-87) u K. Rauppa i N. Gysisa oraz w monachijskiej pracowni J. Brandta. W 1896 r. przeniósł się z Monachium do Berlina. Malował początkowo głównie sceny orientalne, od końca XIX w. pejzaże i sceny z polowań oraz obrazy marynistyczne. Współautor kilku panoram (pejzaże), m.in. "Bitwy pod piramidami". Wystawiał w TPSP w Krakowie (od 1884), Lwowie i Poznaniu, w TZSP w Warszawie i za granicą. Od 1895 r. aktywnie uczestniczył w życiu artystycznym Wielkopolski, od 1909 r. działał w poznańskim TPSP i Stowarzyszeniu Artystów. Gościło go i chętnie kupowało jego prace tamtejsze ziemiaństwo i arystokracja, m.in. Zdzisław ks. Czartoryski i Edward hr. Raczyński. Jego obrazy były bardzo popularne, kupowali je wybitni kolekcjonerzy, obok wymienionych także Edward Rejchan czy Ignacy Korwin-Milewski. Był mistrzem pejzażu. Malował go głównie bez sztafażu opierając się na obserwacji natury. Przykładał dużą wagę do precyzyjnego i realistycznego oddania natury, jej kształtów i barw.
olej na płótnie, 20,8 x 32 cm,
sygnowany l.d. "M.G.Wywiórski"
Studiował m.in. w akademii monachijskiej (1883-87) u K. Rauppa i N. Gysisa oraz w monachijskiej pracowni J. Brandta. W 1896 r. przeniósł się z Monachium do Berlina. Malował początkowo głównie sceny orientalne, od końca XIX w. pejzaże i sceny z polowań oraz obrazy marynistyczne. Współautor kilku panoram (pejzaże), m.in. "Bitwy pod piramidami". Wystawiał w TPSP w Krakowie (od 1884), Lwowie i Poznaniu, w TZSP w Warszawie i za granicą. Od 1895 r. aktywnie uczestniczył w życiu artystycznym Wielkopolski, od 1909 r. działał w poznańskim TPSP i Stowarzyszeniu Artystów. Gościło go i chętnie kupowało jego prace tamtejsze ziemiaństwo i arystokracja, m.in. Zdzisław ks. Czartoryski i Edward hr. Raczyński. Jego obrazy były bardzo popularne, kupowali je wybitni kolekcjonerzy, obok wymienionych także Edward Rejchan czy Ignacy Korwin-Milewski. Był mistrzem pejzażu. Malował go głównie bez sztafażu opierając się na obserwacji natury. Przykładał dużą wagę do precyzyjnego i realistycznego oddania natury, jej kształtów i barw.