„Pejzaże z Południa żyją własnym życiem (...)”

E. Woroniecki, „Artyści polscy w Paryskim Salonie”, „Tygodnik Ilustrowany” 1924, nr 7, s. 100.

„Piękne pejzaże tak bardzo urzekają, że ma się ochotę odtworzyć je dokładnie, bez swego własnego ich przetwarzania. W przypadku „niewdzięcznej natury” próbuje się je natomiast interpretować, kształtować według swej woli. Nie ma się wtedy zawrotów głowy i zachowuje się zimna krew, aby bryły, odpowiednie walory, kolory umieszczać na właściwych miejscach, wyznaczanych przez sztukę.”

M. Muter, Wspomnienia, [w:] J. Malinowski, B. Brus-Malinowska

„W kręgu Ecole de Paris: malarze żydowscy z Polski”, Warszawa 2007, s. 40.

006
Mela (Mutermilch Maria Melania) MUTER (1876 Warszawa - 1967 Paryż)

Pejzaż z Villeneuve-les-Avignon

akwarela, papier, 33 × 48,5 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: Muter

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Pejzaże z Południa żyją własnym życiem (...)”

E. Woroniecki, „Artyści polscy w Paryskim Salonie”, „Tygodnik Ilustrowany” 1924, nr 7, s. 100.

„Piękne pejzaże tak bardzo urzekają, że ma się ochotę odtworzyć je dokładnie, bez swego własnego ich przetwarzania. W przypadku „niewdzięcznej natury” próbuje się je natomiast interpretować, kształtować według swej woli. Nie ma się wtedy zawrotów głowy i zachowuje się zimna krew, aby bryły, odpowiednie walory, kolory umieszczać na właściwych miejscach, wyznaczanych przez sztukę.”

M. Muter, Wspomnienia, [w:] J. Malinowski, B. Brus-Malinowska

„W kręgu Ecole de Paris: malarze żydowscy z Polski”, Warszawa 2007, s. 40.