Malarz i grafik, wybitny pejzażysta, jeden z najzdolniejszych uczniów Jana Stanisławskiego. W latach 1891-1900 kształcił się w krakowskiej ASP u F. Cynka, I. Jabłońskiego, J. Unierzyskiego, L. Wyczółkowskiego, J. Malczewskiego i J. Stanisławskiego (1897-1900). Dwukrotnie przebywał na stypendium w Paryżu (1901/02, 1904/05), dwukrotnie odwiedził Włochy, podróżował po Niemczech i Szwajcarii. W czasie I wojny walczył w Legionach. Po wojnie był profesorem krakowskiej ASP, gdzie prowadził szkołę pejzażu. Pejzażu uczył też na Harendzie w Zakopanem. Był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka”, należał do Wiedeńskiej Secesji i Towarzystwa Sztuka Podhalańska. Brał udział w zagranicznych wystawach Sztuki, m.in. w Wiedniu, Budapeszcie, Wenecji, Berlinie. Malował zwykle w plenerze, do ulubionych motywów należały widoki podkrakowskich wsi, Tatry i Podhale. W okresie międzywojennym powstała seria martwych natur, w czasie II wojny krakowskie pejzaże. Artysta malował szerokimi, płaskimi pociągnięciami pędzla, gęsta, fakturowo kładziona farba nadawała obrazom swoisty materialny wymiar.
olej, płótno, 70 x 111 cm,
sygn. l.d. : Skamocki
Malarz i grafik, wybitny pejzażysta, jeden z najzdolniejszych uczniów Jana Stanisławskiego. W latach 1891-1900 kształcił się w krakowskiej ASP u F. Cynka, I. Jabłońskiego, J. Unierzyskiego, L. Wyczółkowskiego, J. Malczewskiego i J. Stanisławskiego (1897-1900). Dwukrotnie przebywał na stypendium w Paryżu (1901/02, 1904/05), dwukrotnie odwiedził Włochy, podróżował po Niemczech i Szwajcarii. W czasie I wojny walczył w Legionach. Po wojnie był profesorem krakowskiej ASP, gdzie prowadził szkołę pejzażu. Pejzażu uczył też na Harendzie w Zakopanem. Był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka”, należał do Wiedeńskiej Secesji i Towarzystwa Sztuka Podhalańska. Brał udział w zagranicznych wystawach Sztuki, m.in. w Wiedniu, Budapeszcie, Wenecji, Berlinie. Malował zwykle w plenerze, do ulubionych motywów należały widoki podkrakowskich wsi, Tatry i Podhale. W okresie międzywojennym powstała seria martwych natur, w czasie II wojny krakowskie pejzaże. Artysta malował szerokimi, płaskimi pociągnięciami pędzla, gęsta, fakturowo kładziona farba nadawała obrazom swoisty materialny wymiar.