Fryderyk Kleinman - malarz, rysownik i karykaturzysta. Zajmował się także scenografią i projektowaniem kostiumów teatralnych. Malarstwa uczył się w Krakowie, Wiedniu i Paryżu. Po studiach zamieszkał we Lwowie. Współpracował z pismami "Szczutek", "Sygnały" i "Chwila", w których zamieszczał karykatury. Wraz z Kazimierzem Sichulskim wykonał też karykatury znanych osobistości lwowskich, które zdobiły wnętrze lwowskiej restauracji Atlasa. W ostatnich latach przed wybuchem II wojny światowej poświęcił się przede wszystkim pracy scenografa, projektanta kostiumów i kukiełek dla teatrów lwowskich: satyrycznego Semafor, Teatru Żydowskiego oraz warszawskich: Azazel i teatrzyku Ararat. Tematem jego prac malarskich były przeważnie sceny rodzajowe, często z życia Żydów, portrety, pejzaże i martwe natury. Malował zarówno w konwencji realistycznej, jak i kompozycje pozostające pod wpływem niemieckiego ekspresjonizmu. swoich pracach posługiwał się techniką olejną, akwarelą i gwaszem.

28
Fryderyk KLEINMANN (Lwów 1897 - Janów k. Lwowa 1943)

PEJZAŻ Z RUINAMI ZAMKU

Olej, tektura; 37 x 37,5 cm
Sygnowany l.d.: FRyd | KLEIN | MANN

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Fryderyk Kleinman - malarz, rysownik i karykaturzysta. Zajmował się także scenografią i projektowaniem kostiumów teatralnych. Malarstwa uczył się w Krakowie, Wiedniu i Paryżu. Po studiach zamieszkał we Lwowie. Współpracował z pismami "Szczutek", "Sygnały" i "Chwila", w których zamieszczał karykatury. Wraz z Kazimierzem Sichulskim wykonał też karykatury znanych osobistości lwowskich, które zdobiły wnętrze lwowskiej restauracji Atlasa. W ostatnich latach przed wybuchem II wojny światowej poświęcił się przede wszystkim pracy scenografa, projektanta kostiumów i kukiełek dla teatrów lwowskich: satyrycznego Semafor, Teatru Żydowskiego oraz warszawskich: Azazel i teatrzyku Ararat. Tematem jego prac malarskich były przeważnie sceny rodzajowe, często z życia Żydów, portrety, pejzaże i martwe natury. Malował zarówno w konwencji realistycznej, jak i kompozycje pozostające pod wpływem niemieckiego ekspresjonizmu. swoich pracach posługiwał się techniką olejną, akwarelą i gwaszem.