Początkowo w duchu modernizmu malował pod wpływem E. Muncha obrazy ekspresyjno-symboliczne (Melancholik, Autoportret z maskami, Totenmesse, Taniec, Pogrzeb w mieście, Maki, Demon). Później łączył zainteresowania kolorem, wpływy impresjonizmu i postimpresjonizmu z formułą realizmu (zależność od G. Couberta) i nawiązaniami do klasycyzmu. Malował portrety (Student, Suchotnik, Portret rodziców), zmysłowe akty kobiet, które nigdy nie były upozowane, (Akt leżący, Wenus, Japonka), pejzaże (Promienny zachód słońca) oraz sceny figuralne (Kawiarnia paryska). Jego malarstwo cechuje swobodna, szkicowa technika, uproszczone formy i ciemna kolorystyka, połączona z silnymi akcentami jasnych barw.
Akwarela na szkicu ołówkowym papier; 24,5 x 33 cm
Sygnowany l. d.: WWeiss
Na odwrocie owalna pieczęć z faksymile podpisu Wojciecha Weissa
i napisem w otoku: ZE ZBIORU DZIEŁ WOJCIECHA WEISSA DOM ARTYSTY
Pod pieczęcią numer: 001515. W lewym dolnym rogu napis ołówkiem: 1925
Początkowo w duchu modernizmu malował pod wpływem E. Muncha obrazy ekspresyjno-symboliczne (Melancholik, Autoportret z maskami, Totenmesse, Taniec, Pogrzeb w mieście, Maki, Demon). Później łączył zainteresowania kolorem, wpływy impresjonizmu i postimpresjonizmu z formułą realizmu (zależność od G. Couberta) i nawiązaniami do klasycyzmu. Malował portrety (Student, Suchotnik, Portret rodziców), zmysłowe akty kobiet, które nigdy nie były upozowane, (Akt leżący, Wenus, Japonka), pejzaże (Promienny zachód słońca) oraz sceny figuralne (Kawiarnia paryska). Jego malarstwo cechuje swobodna, szkicowa technika, uproszczone formy i ciemna kolorystyka, połączona z silnymi akcentami jasnych barw.