Artystka była blisko związana z działającą w Paryżu polską kolonią artystyczno-literacką. Wiele miesięcy spędziła w Bretanii i w południowych rejonach Francji. Na kształtowanie się postawy twórczej Muter oddziałał początkowo symbolizm przełomu wieków, później zaś formuła syntetyzmu propagowana przez Gauguina w ramach Szkoły Pont-Aven. Wkrótce Muter wypracowała swój własny, oryginalny styl wyrastający z tradycji postimpresjonizmu. Z malarstwa Van Gogha przejęła wyrazisty kontur obiegający formy wydobyte szybkimi, wielokierunkowymi uderzeniami pędzla.
Olej, sklejka; 50 x 61 cm
Estymacja: 150.000 - 170.000 zł
Artystka była blisko związana z działającą w Paryżu polską kolonią artystyczno-literacką. Wiele miesięcy spędziła w Bretanii i w południowych rejonach Francji. Na kształtowanie się postawy twórczej Muter oddziałał początkowo symbolizm przełomu wieków, później zaś formuła syntetyzmu propagowana przez Gauguina w ramach Szkoły Pont-Aven. Wkrótce Muter wypracowała swój własny, oryginalny styl wyrastający z tradycji postimpresjonizmu. Z malarstwa Van Gogha przejęła wyrazisty kontur obiegający formy wydobyte szybkimi, wielokierunkowymi uderzeniami pędzla.