W kolejnych wyjazdach na południe Francji, w tym do Sanary, artysta rozwijał malarską sprawność pejzażysty. W pejzażach z Sanary z 1925 roku dominuje miękko kładziona plama, uzyskana subtelnymi i szybkimi pociągnięciami pędzla i laserunkami. Artysta usiłuje wydobyć jak najwięcej subtelności refleksów barwnych w bujnej roślinności oraz zróżnicowanym, pagórkowatym ukształtowaniu terenu.
Artur Winiarski, Mistrzowie École de Paris. Henri Hayden, Warszawa 2013, s. 63.
olej, płótno
32,8 x 40,8 cm
sygn. p.d.: Hayden
na odwrocie na płótnie (czerwonym markerem): SANARY 1923-1925? [w kółku] | Hayden.
W kolejnych wyjazdach na południe Francji, w tym do Sanary, artysta rozwijał malarską sprawność pejzażysty. W pejzażach z Sanary z 1925 roku dominuje miękko kładziona plama, uzyskana subtelnymi i szybkimi pociągnięciami pędzla i laserunkami. Artysta usiłuje wydobyć jak najwięcej subtelności refleksów barwnych w bujnej roślinności oraz zróżnicowanym, pagórkowatym ukształtowaniu terenu.
Artur Winiarski, Mistrzowie École de Paris. Henri Hayden, Warszawa 2013, s. 63.