Studia artystyczne odbył w pracowni Józefa Pankiewicza. W 1912 r. wyjechał do Paryża, gdzie związał się z kręgiem poetów i malarzy Montmartre`u, m.in. G.Apollinaire`em, F.Légerem i A.Modiglianim. W Paryżu prezentował swą twórczość na Salonach Niezależnych (1914, 1920, 1921) i Jesiennym (1920). Uczestniczył także w wystawach sztuki polskiej w Galerie du Musée Crillon (1922), des Beaux-Arts (1935) i Bernheim (1938). Był współzałożycielem Cercle des Artistes Polonais powstałego w Paryżu w 1928 r. Indywidualne wystawy twórcy odbyły się m.in. w paryskiej Galerie Bernheim (1932) oraz londyńskich galeriach Adams (1937) i Le Fevre (1940). Postawa artystyczna Zawadowskiego ukształtowała się w kręgu oddziaływania sztuki Cézanne`a. W 1930 r. przeniósł się do Orcel k. Aix-en-Provence. Wypracował indywidualną formułę malarstwa pejzażowego, syntetycznego, dekoracyjnego, o soczystej, świetlistej kolorystyce.
olej, płótno
65 x 81 cm
sygn. l.d. Zawado
Studia artystyczne odbył w pracowni Józefa Pankiewicza. W 1912 r. wyjechał do Paryża, gdzie związał się z kręgiem poetów i malarzy Montmartre`u, m.in. G.Apollinaire`em, F.Légerem i A.Modiglianim. W Paryżu prezentował swą twórczość na Salonach Niezależnych (1914, 1920, 1921) i Jesiennym (1920). Uczestniczył także w wystawach sztuki polskiej w Galerie du Musée Crillon (1922), des Beaux-Arts (1935) i Bernheim (1938). Był współzałożycielem Cercle des Artistes Polonais powstałego w Paryżu w 1928 r. Indywidualne wystawy twórcy odbyły się m.in. w paryskiej Galerie Bernheim (1932) oraz londyńskich galeriach Adams (1937) i Le Fevre (1940). Postawa artystyczna Zawadowskiego ukształtowała się w kręgu oddziaływania sztuki Cézanne`a. W 1930 r. przeniósł się do Orcel k. Aix-en-Provence. Wypracował indywidualną formułę malarstwa pejzażowego, syntetycznego, dekoracyjnego, o soczystej, świetlistej kolorystyce.