Ten mały obrazek łączyć należy z twórczością malarzy z Europy północnej, którzy przebywali we Włoszech, zafascynowani zabytkami i słońcem Italii oraz - zwłaszcza w XVIII wieku - zachęceni możliwościami łatwiejszego zarobku. Bowiem wraz z rosnącą liczbą osób odwiedzających ten kraj w celach turystycznych, zwiększał się również popyt na małe obrazki o tematyce włoskiej, które służyły jako pamiątki z podróży. Plebejską tematyką rodzajową omawiany obrazek nawiązuje do malarstwa tzw. `bambocciantów` - działających w połowie XVII wieku w Rzymie malarzy flamandzkich, holenderskich, francuskich i niemieckich, którzy tworzyli niewielkich rozmiarów sceny z życia włóczęgów, żebraków i biedoty miejskiej. Ich obrazy wywarły duży wpływ na rodzajowe malarstwo w XVIII wieku.
Inskrypcja Nicolas Lancret nie ma najmniejszego odniesienia do rzeczywistości. Ten znany malarz francuski malował w zupełnie odmiennym stylu eleganckie, rokokowe sceny towarzyskie.
Olej, Płótno, 23,4 x 35,5 cm
Inskrypcja w lewym dolnym narożniku: Nicolas Lancret
Ten mały obrazek łączyć należy z twórczością malarzy z Europy północnej, którzy przebywali we Włoszech, zafascynowani zabytkami i słońcem Italii oraz - zwłaszcza w XVIII wieku - zachęceni możliwościami łatwiejszego zarobku. Bowiem wraz z rosnącą liczbą osób odwiedzających ten kraj w celach turystycznych, zwiększał się również popyt na małe obrazki o tematyce włoskiej, które służyły jako pamiątki z podróży. Plebejską tematyką rodzajową omawiany obrazek nawiązuje do malarstwa tzw. `bambocciantów` - działających w połowie XVII wieku w Rzymie malarzy flamandzkich, holenderskich, francuskich i niemieckich, którzy tworzyli niewielkich rozmiarów sceny z życia włóczęgów, żebraków i biedoty miejskiej. Ich obrazy wywarły duży wpływ na rodzajowe malarstwo w XVIII wieku.
Inskrypcja Nicolas Lancret nie ma najmniejszego odniesienia do rzeczywistości. Ten znany malarz francuski malował w zupełnie odmiennym stylu eleganckie, rokokowe sceny towarzyskie.