Studia odbył w Monachium pod kierunkiem Stanisława Grocholskiego i Antona Azbégo oraz w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. Po swoim mistrzu Janie Stanisławskim, artysta odziedziczył umiejętność budowania nastrojowych pejzaży za pomocą szerokiej plamy barwnej o lśniącym i żywym tonie, która widoczna jest w prezentowanym obrazie. Artysta znany jest głównie jako twórca nastrojowych nokturnów krakowskich (Kościół śś. Piotra i Pawła), a także widoków podkrakowskich wsi (Zagroda wiejska). Na twórczość Szczyglińskiego duży wpływ mieli także pozostali jego profesorowie Szkoły Sztuk Pięknych, jak Teodor Axentowicz i Leon Wyczółkowski, a przede wszystkim Jacek Malczewski, któremu malarz zawdzięcza zainteresowanie tematami alegorycznymi i mitologicznymi.

14
Henryk SZCZYGLIŃSKI (1881 - 1944)

PEJZAŻ Z PODOLA

Olej, tektura; 30 x 40 cm
Sygnowany p.d.: H. Szczygliński (sygnatura widoczna w świetle ultrafioletowym)
Na odwrocie orzeczenie Leszka Ludwikowskiego z 14 maja 1983 roku.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studia odbył w Monachium pod kierunkiem Stanisława Grocholskiego i Antona Azbégo oraz w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. Po swoim mistrzu Janie Stanisławskim, artysta odziedziczył umiejętność budowania nastrojowych pejzaży za pomocą szerokiej plamy barwnej o lśniącym i żywym tonie, która widoczna jest w prezentowanym obrazie. Artysta znany jest głównie jako twórca nastrojowych nokturnów krakowskich (Kościół śś. Piotra i Pawła), a także widoków podkrakowskich wsi (Zagroda wiejska). Na twórczość Szczyglińskiego duży wpływ mieli także pozostali jego profesorowie Szkoły Sztuk Pięknych, jak Teodor Axentowicz i Leon Wyczółkowski, a przede wszystkim Jacek Malczewski, któremu malarz zawdzięcza zainteresowanie tematami alegorycznymi i mitologicznymi.