Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowni Malczewskiego, studia kontynuował w Paryżu. Po powrocie do kraju ok. 1923 zamieszkał w Łodzi, gdzie wystawiał m.in. wspólnie z Braunerem. Jego wczesna twórczość wykazuje związki z formizmem, twórczość pó¼niejszą określano jako realistyczną. W latach 1925-1937 artysta przebywał w Paryżu i na południu Francji, tworząc kompozycje nawiązujące do malarstwa postimpresjonistów i Cézanne`a. Pejzaże z południa Francji prezentował w 1934 na wystawie zorganizowanej wspólnie z Finkelsteinem w krakowskim lokalu żydowskiego stowarzyszenia artystycznego "Zjednoczenie". Malował pejzaże z okolic Kielc, widoki Sandomierza, kompozycje rodzajowe i portrety, posługując się techniką akwarelową, tuszem, sangwiną, rzadziej farbami olejnymi.

31
Ignacy HIRSZFANG (1892 Tomaszów Rawski - 1943 obóz zagłady Auschwitz)

Pejzaż z Nicei, 1933

akwarela, papier naklejony na karton, 47 x 35 cm
sygn. p.d.: Hirszfang Nice 1933

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowni Malczewskiego, studia kontynuował w Paryżu. Po powrocie do kraju ok. 1923 zamieszkał w Łodzi, gdzie wystawiał m.in. wspólnie z Braunerem. Jego wczesna twórczość wykazuje związki z formizmem, twórczość pó¼niejszą określano jako realistyczną. W latach 1925-1937 artysta przebywał w Paryżu i na południu Francji, tworząc kompozycje nawiązujące do malarstwa postimpresjonistów i Cézanne`a. Pejzaże z południa Francji prezentował w 1934 na wystawie zorganizowanej wspólnie z Finkelsteinem w krakowskim lokalu żydowskiego stowarzyszenia artystycznego "Zjednoczenie". Malował pejzaże z okolic Kielc, widoki Sandomierza, kompozycje rodzajowe i portrety, posługując się techniką akwarelową, tuszem, sangwiną, rzadziej farbami olejnymi.