Lit.: Edward Guthrie Kennedy, Royal Cortissoz The Etched Work of Whistler, Grolier 1910, sygn. nie. 182 ii/ii; Margaret F. MacDonald, Grischka Petri, Joanna Meacock James McNeill Whistler: The Etchings, katalog raisonné, strona internetowa Uniwersytetu w Glasgow pod adresem http://etchings.arts.gla.ac.uk. Uniwersytet w Glasgow, 2012, kac. nie. 181 v/v.
Amerykański malarz i grafik; działał głównie w Paryżu i Londynie; jeden z najbardziej konsekwentnych przedstawicieli „sztuki dla sztuki”; twórczość Whistlera cechują wystudiowane układy kompozycyjne, kolorystyka oparta na stonowanych gamach barwnych, poetycko-muzyczny nastrój tworzony środkami malarskimi; malował głównie portrety i pejzaże, nadając im tytuły: Kompozycja..., Symfonia..., Nokturn..., w przekonaniu, iż istotą obrazu nie jest tematyka, lecz czysta „poezja wzroku”.
Akwaforta, sucha igła;
wym.: 13,2 x 20,5 cm;
sygn. monogramem (tzw. motyl Whistlera) w obrębie kompozycji. Widok pokazuje Battersea Bridge i stary kościół Chelsea.
Lit.: Edward Guthrie Kennedy, Royal Cortissoz The Etched Work of Whistler, Grolier 1910, sygn. nie. 182 ii/ii; Margaret F. MacDonald, Grischka Petri, Joanna Meacock James McNeill Whistler: The Etchings, katalog raisonné, strona internetowa Uniwersytetu w Glasgow pod adresem http://etchings.arts.gla.ac.uk. Uniwersytet w Glasgow, 2012, kac. nie. 181 v/v.
Amerykański malarz i grafik; działał głównie w Paryżu i Londynie; jeden z najbardziej konsekwentnych przedstawicieli „sztuki dla sztuki”; twórczość Whistlera cechują wystudiowane układy kompozycyjne, kolorystyka oparta na stonowanych gamach barwnych, poetycko-muzyczny nastrój tworzony środkami malarskimi; malował głównie portrety i pejzaże, nadając im tytuły: Kompozycja..., Symfonia..., Nokturn..., w przekonaniu, iż istotą obrazu nie jest tematyka, lecz czysta „poezja wzroku”.