Proweniencja:
– Kolekcja Alexisa Peské
– Kolekcja prywatna, Polska
„(…) Peské wprowadza nas do innego świata – natury kojącej i bujnej. Mało u nas znany ten artysta, talentem swym i pracą zdobył bez hałasu i tamtamu reklamy stanowisko bardzo wybitne. Skalę twórczości ma niezwykle rozległą: kompozycje, pejzaż, portrety, martwe natury, akwaforty i projekty dekoracyjne z użyciem najróżniejszych technik malarskich, które opanował p o mistrzowsku. Jest kontynuatorem tradycji wielkiego malarstwa (szkoły barbizońskiej) pierwszej połowy XIX wieku, które wzbogacił zdobyczami kolorystyki impresjonistycznej. Szczęśliwa ta kombinacja świetnego rysunku z bujną, ale w karbach utrzymaną paletą [oraz] ujęciem plastycznym i mocnym tematu, w który głęboko się wczuwa, stanowią istotną a niepowszednią oryginalność naszego rodaka.” E. Woroniecki, „Artyści polscy w paryskim salonie [Jesiennym] ”, „Tygodnik Ilustrowany”1924, półr. I, s. 100.
olej, deska, 45 × 55 cm
sygn. l. d.: „Peske”
na odwrocie nalepka z odręcznym napisem: D.17894/Peske/La Faviere (Var) 1918/46 × 55 cm oraz ołówkiem: „Collection Peske alexis/La Faviere/1918
Proweniencja:
– Kolekcja Alexisa Peské
– Kolekcja prywatna, Polska
„(…) Peské wprowadza nas do innego świata – natury kojącej i bujnej. Mało u nas znany ten artysta, talentem swym i pracą zdobył bez hałasu i tamtamu reklamy stanowisko bardzo wybitne. Skalę twórczości ma niezwykle rozległą: kompozycje, pejzaż, portrety, martwe natury, akwaforty i projekty dekoracyjne z użyciem najróżniejszych technik malarskich, które opanował p o mistrzowsku. Jest kontynuatorem tradycji wielkiego malarstwa (szkoły barbizońskiej) pierwszej połowy XIX wieku, które wzbogacił zdobyczami kolorystyki impresjonistycznej. Szczęśliwa ta kombinacja świetnego rysunku z bujną, ale w karbach utrzymaną paletą [oraz] ujęciem plastycznym i mocnym tematu, w który głęboko się wczuwa, stanowią istotną a niepowszednią oryginalność naszego rodaka.” E. Woroniecki, „Artyści polscy w paryskim salonie [Jesiennym] ”, „Tygodnik Ilustrowany”1924, półr. I, s. 100.