Malarz i grafik projektowy (artysta uprawiał typografię, fotomontaż oraz film eksperymentalny). W 1923 roku ukończył Wydział Sztuk Zdobniczych w krakowskiej Szkole Przemysłowej. Początkowo twórczość artysty była bliska formizmowi, następnie pod wpływem Tadeusza Peipera i Władysława Strzemińskiego konstruktywizmowi. Od 1926 roku odpowiadał za szatę graficzną "Zwrotnicy", czasopisma wydawanego przez Awangardę I (Krakowską). W 1926 roku brał udział w pierwszej wystawie grupy "PRAESENS". Od 1928 roku współpracował z koncernem prasowym "Ilustrowanego Kuriera Codziennego" (IKC), w którego czasopismach zamieszczał fotomontaże. W 1931 był współorganizatorem Międzynarodowej Wystawy Fotografii Modernistycznej w Krakowie, w które brali udział także Man Ray, Hans Richter i Moholy-Nagy. W 1932 roku uczestniczył w zorganizowanej przez grupę "A. R." w Instytucie Propagandy Sztuki w Łodzi międzynarodowej wystawie typografii. W latach 1932-34 Podsadecki działał w krakowskim Studiu Polskiej Awangardy Filmowej. Od 1935 roku następuje zauważalne oddalanie się artysty od twórczości awangardowej i zbliżanie ku koloryzmowi i figuracji. Uczestniczył w kampanii wrześniowej - trafił do niewoli. Został aresztowany przez Gestapo w 1941 roku, które zniszczyło większą część jego dorobku z okresu konstruktywistycznego. Po wojnie mieszkał w Szczecinie, w 1952 roku wrócił do Krakowa. Po wojnie malował pejzaże i martwe natury utrzymane w konwencji kolorystycznej i postkubistycznej.
Prezentowany pejzaż utrzymany w ciemnych i stłumionych barwach powstał w ostatnim dziesięcioleciu twórczości artysty. Na pierwszym planie widać pochyloną kobietę zajętą zbieraniem lub pieleniem. Po drugiej stronie ścieżki stoi koza. Za drzewami widać zabudowania wiejskie.
Olej, sklejka; 16 x 21 cm
Sygnowany l. d.: PODSADECKI, p. d.: 6.11.963
Malarz i grafik projektowy (artysta uprawiał typografię, fotomontaż oraz film eksperymentalny). W 1923 roku ukończył Wydział Sztuk Zdobniczych w krakowskiej Szkole Przemysłowej. Początkowo twórczość artysty była bliska formizmowi, następnie pod wpływem Tadeusza Peipera i Władysława Strzemińskiego konstruktywizmowi. Od 1926 roku odpowiadał za szatę graficzną "Zwrotnicy", czasopisma wydawanego przez Awangardę I (Krakowską). W 1926 roku brał udział w pierwszej wystawie grupy "PRAESENS". Od 1928 roku współpracował z koncernem prasowym "Ilustrowanego Kuriera Codziennego" (IKC), w którego czasopismach zamieszczał fotomontaże. W 1931 był współorganizatorem Międzynarodowej Wystawy Fotografii Modernistycznej w Krakowie, w które brali udział także Man Ray, Hans Richter i Moholy-Nagy. W 1932 roku uczestniczył w zorganizowanej przez grupę "A. R." w Instytucie Propagandy Sztuki w Łodzi międzynarodowej wystawie typografii. W latach 1932-34 Podsadecki działał w krakowskim Studiu Polskiej Awangardy Filmowej. Od 1935 roku następuje zauważalne oddalanie się artysty od twórczości awangardowej i zbliżanie ku koloryzmowi i figuracji. Uczestniczył w kampanii wrześniowej - trafił do niewoli. Został aresztowany przez Gestapo w 1941 roku, które zniszczyło większą część jego dorobku z okresu konstruktywistycznego. Po wojnie mieszkał w Szczecinie, w 1952 roku wrócił do Krakowa. Po wojnie malował pejzaże i martwe natury utrzymane w konwencji kolorystycznej i postkubistycznej.
Prezentowany pejzaż utrzymany w ciemnych i stłumionych barwach powstał w ostatnim dziesięcioleciu twórczości artysty. Na pierwszym planie widać pochyloną kobietę zajętą zbieraniem lub pieleniem. Po drugiej stronie ścieżki stoi koza. Za drzewami widać zabudowania wiejskie.