Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowni J. Unierzyskiego i L. Wyczółkowskiego. Studia kontynuował w paryskiej Académie Julian. W 1906 zamieszkał we Lwowie, w 1912 przeniósł się do Wrocławia, gdzie na zaproszenie Hansa Poelziga podjął pracę w Akademii Sztuki i Przemysłu Artystycznego. W 1919 został kierownikiem poznańskiej Szkoły Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego, a od 1925 do lat powojennych prowadził katedrę malarstwa w ASP w Krakowie. Był członkiem licznych stowarzyszeń artystycznych, m. in. TAP Sztuka i wiedeńskiego Hagebundu. Silne związki artysty z Pokuciem, gdzie często i chętnie przebywał , zaowocowały serią obrazów o tematyce huculskiej. Są to prace malowane niezwykle ekspresyjnie, swobodnymi pociągnięciami pędzla, o żywej, nasyconej kolorystyce i wyrazistej fakturze.
olej, płótno naklejone na tekturę,
67 x 91 cm
sygn. p. g.: FPautsch
Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowni J. Unierzyskiego i L. Wyczółkowskiego. Studia kontynuował w paryskiej Académie Julian. W 1906 zamieszkał we Lwowie, w 1912 przeniósł się do Wrocławia, gdzie na zaproszenie Hansa Poelziga podjął pracę w Akademii Sztuki i Przemysłu Artystycznego. W 1919 został kierownikiem poznańskiej Szkoły Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego, a od 1925 do lat powojennych prowadził katedrę malarstwa w ASP w Krakowie. Był członkiem licznych stowarzyszeń artystycznych, m. in. TAP Sztuka i wiedeńskiego Hagebundu. Silne związki artysty z Pokuciem, gdzie często i chętnie przebywał , zaowocowały serią obrazów o tematyce huculskiej. Są to prace malowane niezwykle ekspresyjnie, swobodnymi pociągnięciami pędzla, o żywej, nasyconej kolorystyce i wyrazistej fakturze.