Paryska praca polskiego postimpresjonisty, ucznia Teodora Axentowicza, Stanisława Kamockiego i Ignacego Pieńkowskiego, współzałożyciela ugrupowania Zwornik. Po II wojnie świat. współorganizował Wyższą Szkołę Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Jego obrazy – oleje, akwarele, tempery odznaczają się urozmaiconą fakturą i ciepłą, zgaszoną gamą barw nawiązującą do mistrzów hol. K. malował krajobrazy (Pejzaż z Pucka, Pejzaż z Krzemieńca), martwe natury (Martwa krymska, Kwiaty ludowe), sceny rodzajowe (Kołysanka, Przebieranie ziemniaków).
Olej, płótno;
wym.: 64,5 x 100 cm;
sygn. p.d.: Krcha.
Na odwrocie potwierdzenie autorstwa przez syna artysty.
Paryska praca polskiego postimpresjonisty, ucznia Teodora Axentowicza, Stanisława Kamockiego i Ignacego Pieńkowskiego, współzałożyciela ugrupowania Zwornik. Po II wojnie świat. współorganizował Wyższą Szkołę Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Jego obrazy – oleje, akwarele, tempery odznaczają się urozmaiconą fakturą i ciepłą, zgaszoną gamą barw nawiązującą do mistrzów hol. K. malował krajobrazy (Pejzaż z Pucka, Pejzaż z Krzemieńca), martwe natury (Martwa krymska, Kwiaty ludowe), sceny rodzajowe (Kołysanka, Przebieranie ziemniaków).