Kalwarię Zebrzydowską, w której od 1905 r. mieszkał w rodzinnym domu stojącym w starym sadzie, Weiss uwiecznił w bardzo wielu obrazach, malując dom, ogród, ale też okoliczne krajobrazy oraz klasztor. Szczególnie często malował kalwaryjskie pejzaże w latach 1915-18.
Obraz należy do grupy bardzo świetlistych, słonecznych, rozedrganych kolorami i jakby rozmytych, przedstawień pejzażowych. Porównać z nim można np. Dworek wśród drzew z ok. 1916 r., ol., pł., 50,4 x 65,5 cm (Desa Unicum Aukcja 120, nr 74) czy Renię w sadzie z 1917 r., ol. , pł.,
63,5 x 81 cm (wł. pryw.).
Jak pisze Łukasz Kossowski w katalogu wystawy Pejzaże Wojciecha Weissa, Kielce 1985: "W obrazach Weissa powstałych w latach 1915-1920 linia tworzy szkicowe zarysy kształtów, ujawnia malarską strukturę, pogłębia walor, rytmizuje grę świateł i cieni. [...] Jest też czystą jakością kolorystyczną. Do takiego jej traktowania przyczynia się urzeczenie sztuką mistrza z Aix [Cézanne`a]".
olej na płótnie, 53,5 x 73 cm,
sygnowany p.d. "WWeiss"
Kalwarię Zebrzydowską, w której od 1905 r. mieszkał w rodzinnym domu stojącym w starym sadzie, Weiss uwiecznił w bardzo wielu obrazach, malując dom, ogród, ale też okoliczne krajobrazy oraz klasztor. Szczególnie często malował kalwaryjskie pejzaże w latach 1915-18.
Obraz należy do grupy bardzo świetlistych, słonecznych, rozedrganych kolorami i jakby rozmytych, przedstawień pejzażowych. Porównać z nim można np. Dworek wśród drzew z ok. 1916 r., ol., pł., 50,4 x 65,5 cm (Desa Unicum Aukcja 120, nr 74) czy Renię w sadzie z 1917 r., ol. , pł.,
63,5 x 81 cm (wł. pryw.).
Jak pisze Łukasz Kossowski w katalogu wystawy Pejzaże Wojciecha Weissa, Kielce 1985: "W obrazach Weissa powstałych w latach 1915-1920 linia tworzy szkicowe zarysy kształtów, ujawnia malarską strukturę, pogłębia walor, rytmizuje grę świateł i cieni. [...] Jest też czystą jakością kolorystyczną. Do takiego jej traktowania przyczynia się urzeczenie sztuką mistrza z Aix [Cézanne`a]".