Pochodzenie:
– kolekcja Urszuli i Piotra Hofman
Wystawiany:
– „Simon Mondzain. Mistrzowie École de Paris”, 21.09.2012 – 31.12.2012, Villa La Fleur, Konstancin Jeziorna
– „Simon Mondzain. Mistrzowie École de Paris”, 14.01.2013 – 30.04.2013, Muzeum Ziemi Chełmskiej, Chełm
– „Szymon Mondzain i École de Paris. Polska awangarda malarska II połowy XX wieku. Kolekcja Urszuli i Piotra Hofman”, 22.02.2015–22.04.2015, Pałac Opatów – Oddział Sztuki Nowoczesnej Muzeum Narodowego w Gdańsku
– „Między Montmartre’em a Montparnasse’em. Dzieła artystów z ziem polskich, działających w Paryżu w latach 1900–1939, z kolekcji prywatnych”, 24.06.2017–15.10.2017, Muzeum Śląskie, Katowice
Reprodukowany:
– „Simon Mondzain. Mistrzowie École de Paris”, tekst: E. Bobrowska, Warszawa 2012, kat. 55, s. 140
– „Kolekcja Urszuli i Piotra Hofman”, red. U. Hofman, Warszawa, 2013, s. 13
– „Między Montmartre’em a Montparnasse’em. Dzieła artystów z ziem polskich, działających w Paryżu w latach 1900–1939, z kolekcji prywatnych”, katalog wystawy, Muzeum Śląskie, 2017, s. 276
– „Kolekcja Urszuli i Piotra Hofman”, red. U. Hofman, Warszawa, 2018, s. 13
„Każdy pejzaż Simona Mondzaina świadczy o okrutnej walce artysty o uzyskanie równowagi pomiędzy swą wizją wewnętrzną a rzeczywistością. Efektem jest olśniewający cykl przesycony światłem widoków (…) wierny malarskim metodom impresjonistów, pracuje w plenerze. Interesuje go tu fragment krajobrazu, który dzięki swej strukturze stanowi jednorodną całość. Pejzaż taki stał się dla niego punktem odniesienia i pozwolił mu zaprezentować się jako kolorysta. Natura, niczym busola, będzie odtąd wskazywać rytm jego działań.” W. George, Simon Mondzain, „L’Amour de l’art.” 1923, nr 9, s. 688–690
olej, płótno, 60 × 73 cm
sygn. l. d.: „Mondzain.”
Pochodzenie:
– kolekcja Urszuli i Piotra Hofman
Wystawiany:
– „Simon Mondzain. Mistrzowie École de Paris”, 21.09.2012 – 31.12.2012, Villa La Fleur, Konstancin Jeziorna
– „Simon Mondzain. Mistrzowie École de Paris”, 14.01.2013 – 30.04.2013, Muzeum Ziemi Chełmskiej, Chełm
– „Szymon Mondzain i École de Paris. Polska awangarda malarska II połowy XX wieku. Kolekcja Urszuli i Piotra Hofman”, 22.02.2015–22.04.2015, Pałac Opatów – Oddział Sztuki Nowoczesnej Muzeum Narodowego w Gdańsku
– „Między Montmartre’em a Montparnasse’em. Dzieła artystów z ziem polskich, działających w Paryżu w latach 1900–1939, z kolekcji prywatnych”, 24.06.2017–15.10.2017, Muzeum Śląskie, Katowice
Reprodukowany:
– „Simon Mondzain. Mistrzowie École de Paris”, tekst: E. Bobrowska, Warszawa 2012, kat. 55, s. 140
– „Kolekcja Urszuli i Piotra Hofman”, red. U. Hofman, Warszawa, 2013, s. 13
– „Między Montmartre’em a Montparnasse’em. Dzieła artystów z ziem polskich, działających w Paryżu w latach 1900–1939, z kolekcji prywatnych”, katalog wystawy, Muzeum Śląskie, 2017, s. 276
– „Kolekcja Urszuli i Piotra Hofman”, red. U. Hofman, Warszawa, 2018, s. 13
„Każdy pejzaż Simona Mondzaina świadczy o okrutnej walce artysty o uzyskanie równowagi pomiędzy swą wizją wewnętrzną a rzeczywistością. Efektem jest olśniewający cykl przesycony światłem widoków (…) wierny malarskim metodom impresjonistów, pracuje w plenerze. Interesuje go tu fragment krajobrazu, który dzięki swej strukturze stanowi jednorodną całość. Pejzaż taki stał się dla niego punktem odniesienia i pozwolił mu zaprezentować się jako kolorysta. Natura, niczym busola, będzie odtąd wskazywać rytm jego działań.” W. George, Simon Mondzain, „L’Amour de l’art.” 1923, nr 9, s. 688–690