Niemiecki malarz pejzażysta związany z Hamburgiem. W latach 1862-64 studiował w Genewie, w latach 1864-67 na Akademii Düsseldorfskiej pod kierunkiem O. Achenbacha. Obok V. Ruthsa - najwybitniejszy hamburski pejzażysta końca XIX w. Jego wczesne prace odznaczały się subtelną, czystą tonacją i wiernością naturze. Pod wpływem szkoły düsseldorfskiej stały się bardziej dekoracyjne, artysta poszukiwał efektów malarskich. Początkowo ze szczególnym upodobaniem sięgał po motywy włoskie, później również często z okolic Hamburga (Elstera, Łaba) oraz po motywy kwitnących drzew owocowych. Jego twórczość jest dobrze reprezentowana w Kunsthalle w Hamburgu, ponadto jego prace znajdują się w zbiorach Nationalgalerie w Berlinie (3 akwarele), muzeach w Lipsku, Stadtsmuseum w Budziszynie i Gdańsku, Kaiser-Friedrichs Museum w Magdeburgu i w praskim Rudolfinum.

9
Ascan LUTTEROTH (Hamburg 1842 - Hamburg 1923)

PEJZAŻ Z JEZIOREM 1898 r.

Olej na płótnie naklejonym na tekturę 39,5 x 59 cm
Sygnowany l.d. - "A. Lutteroth"
Na odwrocie napis odręczny: "No 116 See von Ralzeburg 1898".

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Niemiecki malarz pejzażysta związany z Hamburgiem. W latach 1862-64 studiował w Genewie, w latach 1864-67 na Akademii Düsseldorfskiej pod kierunkiem O. Achenbacha. Obok V. Ruthsa - najwybitniejszy hamburski pejzażysta końca XIX w. Jego wczesne prace odznaczały się subtelną, czystą tonacją i wiernością naturze. Pod wpływem szkoły düsseldorfskiej stały się bardziej dekoracyjne, artysta poszukiwał efektów malarskich. Początkowo ze szczególnym upodobaniem sięgał po motywy włoskie, później również często z okolic Hamburga (Elstera, Łaba) oraz po motywy kwitnących drzew owocowych. Jego twórczość jest dobrze reprezentowana w Kunsthalle w Hamburgu, ponadto jego prace znajdują się w zbiorach Nationalgalerie w Berlinie (3 akwarele), muzeach w Lipsku, Stadtsmuseum w Budziszynie i Gdańsku, Kaiser-Friedrichs Museum w Magdeburgu i w praskim Rudolfinum.