Porównaj:
- Sigmund Menkes. 1896 - 1986, New York 1993, il. 1 (tu jako: Village Landscape from Eastern Poland).
Przed drugim wyjazdem do Paryża Menkes przebywał w 1924 przez pewien czas na Huculszczyźnie. Wtedy też zaczęły powstawać obrazy z codziennego życia Hucułów, ich portrety, widoki pagórkowatego krajobrazu. Serię tę malarz kontynuował po przybyciu do stolicy Francji, malując takie obrazy, jak Szałas w górach, Wieśniak z krową, Pejzaż z końmi, Pasterz, Autoportret w stroju huculskim oraz Chłopi ze wschodniej Polski. Menkes wyznał w jednym z wywiadów, że bardzo tęskni za tym swojskim krajobrazem z okolic nieodległych od rodzinnego Lwowa, który był dla niego zapamiętanym wycinkiem Polski.
Kolory tożsamości. Sztuka polska z amerykańskiej kolekcji Toma Podla, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2001, s. 236.
olej, płótno
71 x 100 cm
sygn. p.d.: Menkes
na odwrocie nalepka wystawy w IPS-ie w Warszawie (druk wypełniony ręcznie): INSTYTUT PROPAGANDY SZTUKI | Autor Zygmunt Menkes
Porównaj:
- Sigmund Menkes. 1896 - 1986, New York 1993, il. 1 (tu jako: Village Landscape from Eastern Poland).
Przed drugim wyjazdem do Paryża Menkes przebywał w 1924 przez pewien czas na Huculszczyźnie. Wtedy też zaczęły powstawać obrazy z codziennego życia Hucułów, ich portrety, widoki pagórkowatego krajobrazu. Serię tę malarz kontynuował po przybyciu do stolicy Francji, malując takie obrazy, jak Szałas w górach, Wieśniak z krową, Pejzaż z końmi, Pasterz, Autoportret w stroju huculskim oraz Chłopi ze wschodniej Polski. Menkes wyznał w jednym z wywiadów, że bardzo tęskni za tym swojskim krajobrazem z okolic nieodległych od rodzinnego Lwowa, który był dla niego zapamiętanym wycinkiem Polski.
Kolory tożsamości. Sztuka polska z amerykańskiej kolekcji Toma Podla, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2001, s. 236.