Sygnowany "65-letni...-nobu" (pierwszy człon nazwiska artysty nieczytelny)
Malarstwo należy na Dalekim Wschodzie do najwyżej cenionych sztuk. Malowidła w formie pionowych zwojów, zwane po japońsku kakemono, stanowią wyjątkową wartość wśród elementów zdobiących wnętrze tradycyjnego domu. Część centralną stanowi pole z zasadniczym obrazem. Obramienie wraz z wałkiem, na który nawija się zwój są integralnymi elementami, starannie dobieranymi do całości przedstawienia.
Tematem malowidła jest krajobraz z górą Fuji widzianą prawdopodobnie od strony miejscowości Hakone. Na tle majestatycznie wznoszącej się góry, niewielkie sylwetki ludzi przemieszczających się łodzią po jeziorze przypominają o charakterystycznej dla Dalekiego Wschodu tradycji pokory wobec natury, o miejscu człowieka jako elementu uzupełniającego, a nie dominującego w krajobrazie.

100
Kojima BUNSHIN (tworzyl 1848 - 54)

PEJZAŻ Z GÓRĄ FUJI

Japonia XIX wiek
Tusz i farby wodne na jedwabiu 129 x 67,5 cm
Bordiury jedwabne; kołeczek z kości słoniowej

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Sygnowany "65-letni...-nobu" (pierwszy człon nazwiska artysty nieczytelny)
Malarstwo należy na Dalekim Wschodzie do najwyżej cenionych sztuk. Malowidła w formie pionowych zwojów, zwane po japońsku kakemono, stanowią wyjątkową wartość wśród elementów zdobiących wnętrze tradycyjnego domu. Część centralną stanowi pole z zasadniczym obrazem. Obramienie wraz z wałkiem, na który nawija się zwój są integralnymi elementami, starannie dobieranymi do całości przedstawienia.
Tematem malowidła jest krajobraz z górą Fuji widzianą prawdopodobnie od strony miejscowości Hakone. Na tle majestatycznie wznoszącej się góry, niewielkie sylwetki ludzi przemieszczających się łodzią po jeziorze przypominają o charakterystycznej dla Dalekiego Wschodu tradycji pokory wobec natury, o miejscu człowieka jako elementu uzupełniającego, a nie dominującego w krajobrazie.