Po ukończeniu kursu malarstwa dekoracyjnego w Szkole Przemysłowej we Lwowie studiował u Floriana Cynka, Józefa Mehoffera i Teodora Axentowicza w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, a w latach 1903-1904 także w Monachium. Od 1906 r. stale mieszkał i tworzył we Lwowie. Jego akwarele, bo tą techniką posługiwał się najczęściej, znajdowały wielu chętnych odbiorców. Artysta malował, m.in. cykle obrazów do myśliwskiego pawilonu księcia Ottona Habsburga w Rafajłowej, cykle z wizerunkami koni z wielkich stadnin, szkice i obrazy batalistyczne z udziałem konnicy japońskiej (jedna z akwarel do dziś znajduje się w kasynie oficerskim w Tokio). Tworzył ponadto pejzaże, widoki miejskie, sceny rodzajowe z ulubionym motywem koni. Wystawiał często - we Lwowie, w krakowskim TPSP i warszawskiej Zachęcie.
Akwarela, gwasz, papier; 17,5 x 24 cm
Sygnowany p.d.; Juliusz Holzmüller
Po ukończeniu kursu malarstwa dekoracyjnego w Szkole Przemysłowej we Lwowie studiował u Floriana Cynka, Józefa Mehoffera i Teodora Axentowicza w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, a w latach 1903-1904 także w Monachium. Od 1906 r. stale mieszkał i tworzył we Lwowie. Jego akwarele, bo tą techniką posługiwał się najczęściej, znajdowały wielu chętnych odbiorców. Artysta malował, m.in. cykle obrazów do myśliwskiego pawilonu księcia Ottona Habsburga w Rafajłowej, cykle z wizerunkami koni z wielkich stadnin, szkice i obrazy batalistyczne z udziałem konnicy japońskiej (jedna z akwarel do dziś znajduje się w kasynie oficerskim w Tokio). Tworzył ponadto pejzaże, widoki miejskie, sceny rodzajowe z ulubionym motywem koni. Wystawiał często - we Lwowie, w krakowskim TPSP i warszawskiej Zachęcie.