Z opinii dołączonej do obrazu: Znakomite wyczucie perspektywy powietrznej oraz zróżnicowana faktura obrazu to tylko dwie z charakterystycznych cech odnoszących się do pejzaży Władysława Maleckiego. Jego krajobrazy równinne porównywano niekiedy z obrazami Józefa Szermentowskiego. (...) Majestatyczne drzewa malowane ciężkimi, soczystymi farbami ciemnej zieleni rzeczywiście kierują nas w stronę Monachium i barbizończyków. Przy większej obfitości światła, jak na obrazie "Wnętrze lasu" z ok. 1880 r. (...) wpływ ten może bardziej jeszcze jest widoczny i oczywisty. (...) Jeśli jednak w podobnym charakterze wymieniamy jeszcze jeden "świetlisty" (...) niemal natychmiast zrodzić się też powinna myśl skojarzenia go z "Aleją lipową", arcydziełem Aleksandra Gierymskiego (...). ["świetlistość"] jest to tendencja pojawiająca się dopiero w późnych, dojrzałych pracach Władysława Maleckiego, malowanych w latach osiemdziesiątych i na początku lat dziewięćdziesiątych XIX w.
olej, płótno; 18 x 31,5 cm;
sygn. l. d.: W: Malecki;
Z opinii dołączonej do obrazu: Znakomite wyczucie perspektywy powietrznej oraz zróżnicowana faktura obrazu to tylko dwie z charakterystycznych cech odnoszących się do pejzaży Władysława Maleckiego. Jego krajobrazy równinne porównywano niekiedy z obrazami Józefa Szermentowskiego. (...) Majestatyczne drzewa malowane ciężkimi, soczystymi farbami ciemnej zieleni rzeczywiście kierują nas w stronę Monachium i barbizończyków. Przy większej obfitości światła, jak na obrazie "Wnętrze lasu" z ok. 1880 r. (...) wpływ ten może bardziej jeszcze jest widoczny i oczywisty. (...) Jeśli jednak w podobnym charakterze wymieniamy jeszcze jeden "świetlisty" (...) niemal natychmiast zrodzić się też powinna myśl skojarzenia go z "Aleją lipową", arcydziełem Aleksandra Gierymskiego (...). ["świetlistość"] jest to tendencja pojawiająca się dopiero w późnych, dojrzałych pracach Władysława Maleckiego, malowanych w latach osiemdziesiątych i na początku lat dziewięćdziesiątych XIX w.