W 1923 roku Kazimierz Podsadecki ukończył studia na Wydziale Sztuk Zdobniczych w Szkole Przemysłowej w Krakowie. Od tego momentu działał w kręgu awangardowego pisma "Zwrotnica", redagowanego przez Tadeusza Peipera. W tym czasie wykonywał nie zachowane już prace nazwane przez Peipera "fotoformią". Były to kompozycje z różnorodnych przedmiotów zarejestrowane za pomocą fotografii, co może wykazywać wpływy koncepcji Man Raya, a także Marcela Duchampa. Od 1926 roku odpowiadał za szatę graficzną "Zwrotnicy", a także w stylu konstruktywistycznym projektował układy typograficzne książek. Z 1924 roku zachowały się jego rysunki wywodzące się z tradycji formizmu polskiego.
Przy pomocy plątaniny różnej grubości kresek oddał artysta widok na polną drogę i wiejskie domy. Przedstawienie jest realistyczne, z wyraźną dbałością o szczegóły.

103
Kazimierz PODSADECKI (1904-1970)

PEJZAŻ Z DOMAMI, 1939

Tusz, papier; 22,2 x 28 cm
Sygnowany i datowany p. d.: Podsadecki 39

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W 1923 roku Kazimierz Podsadecki ukończył studia na Wydziale Sztuk Zdobniczych w Szkole Przemysłowej w Krakowie. Od tego momentu działał w kręgu awangardowego pisma "Zwrotnica", redagowanego przez Tadeusza Peipera. W tym czasie wykonywał nie zachowane już prace nazwane przez Peipera "fotoformią". Były to kompozycje z różnorodnych przedmiotów zarejestrowane za pomocą fotografii, co może wykazywać wpływy koncepcji Man Raya, a także Marcela Duchampa. Od 1926 roku odpowiadał za szatę graficzną "Zwrotnicy", a także w stylu konstruktywistycznym projektował układy typograficzne książek. Z 1924 roku zachowały się jego rysunki wywodzące się z tradycji formizmu polskiego.
Przy pomocy plątaniny różnej grubości kresek oddał artysta widok na polną drogę i wiejskie domy. Przedstawienie jest realistyczne, z wyraźną dbałością o szczegóły.