Studia artystyczne odbył w latach 1906-1910 w krakowskiej ASP pod kierunkiem L. Wyczółkowskiego, S. Dębickiego i J. Pankiewicza. W 1915 r. przebywał w Wiedniu, a w latach 1924 i 1932-33 w Paryżu, gdzie wystawiał na Salonach (d`Automne, Des Tuileries). Zajmował się również pracą pedagogiczną, ucząc w szkołach średnich w Krakowie, Wieliczce, Inowrocławiu i Poznaniu. Był członkiem-założycielem Grupy Wielkopolskich Plastyków "Plastyka". Malował portrety, pejzaże, obrazy historyczne, a przede wszystkim martwe natury. Jego obrazy cechowała szczególna świetlistość barwy i miękka, "puszysta" faktura malarska. Poszukiwał harmonii barwnych niezależnych od chwilowego oświetlenia, łącząc tym samym tradycję impresjonizmu z malarstwem dekoratywnym. Prezentowany obraz utrzymany jest w postimpresjonistycznej konwencji. Jego głównym atutem pozostają wartości luministyczne i radosny nastrój emanujący z rozsłonecznionego, podgórskiego pejzażu.
olej, płótno, 48,3 x 65,1
sygn. p. d.: AHannytkiewicz.; na odwrociu na blejtramie napis: "Zakupiony w fundacji / Witke Jeżewski / do rozlosowania
Studia artystyczne odbył w latach 1906-1910 w krakowskiej ASP pod kierunkiem L. Wyczółkowskiego, S. Dębickiego i J. Pankiewicza. W 1915 r. przebywał w Wiedniu, a w latach 1924 i 1932-33 w Paryżu, gdzie wystawiał na Salonach (d`Automne, Des Tuileries). Zajmował się również pracą pedagogiczną, ucząc w szkołach średnich w Krakowie, Wieliczce, Inowrocławiu i Poznaniu. Był członkiem-założycielem Grupy Wielkopolskich Plastyków "Plastyka". Malował portrety, pejzaże, obrazy historyczne, a przede wszystkim martwe natury. Jego obrazy cechowała szczególna świetlistość barwy i miękka, "puszysta" faktura malarska. Poszukiwał harmonii barwnych niezależnych od chwilowego oświetlenia, łącząc tym samym tradycję impresjonizmu z malarstwem dekoratywnym. Prezentowany obraz utrzymany jest w postimpresjonistycznej konwencji. Jego głównym atutem pozostają wartości luministyczne i radosny nastrój emanujący z rozsłonecznionego, podgórskiego pejzażu.