Studiował w latach 1900-04 w wiedeńskiej Kunstgewerbeschule; naukę kontynuował w krakowskiej ASP pod kierunkiem K. Laszczki, L. Wyczółkowskiego i T. Axentowicza. W 1910 wyjechał do Paryża, by tam doskonalić swój warsztat artystyczny pod kierunkiem A. Bourdelle'a. Współtworzył Stowarzyszenie Artystów Polskich Rytm. W 1925 zdobył Grand Prix na Międzynarodowej Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu. Początkowo uprawiał rze¼bę i malarstwo, pó¼niej poświęcił się grafice wypracowując własny, oryginalny styl oparty na ludowych wzorach; Po 1920 roku powrócił do malarstwa akwarelowego. Oferowana praca to wykonany akwarelą pejzaż z Cortony, włoskiego miasteczka w Toskanii, do którego artysta podróżował. Ten włoski krajobraz architektoniczny utrzymany jest w młodopolskiej stylistyce, a zdecydowana kolorystyka wprowadza widza w idylliczny nastrój.
akwarela, papier; 30 x 44 cm w świetle ramy
sygn. l.d.: W.Skoczylas/ Cortona
Studiował w latach 1900-04 w wiedeńskiej Kunstgewerbeschule; naukę kontynuował w krakowskiej ASP pod kierunkiem K. Laszczki, L. Wyczółkowskiego i T. Axentowicza. W 1910 wyjechał do Paryża, by tam doskonalić swój warsztat artystyczny pod kierunkiem A. Bourdelle'a. Współtworzył Stowarzyszenie Artystów Polskich Rytm. W 1925 zdobył Grand Prix na Międzynarodowej Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu. Początkowo uprawiał rze¼bę i malarstwo, pó¼niej poświęcił się grafice wypracowując własny, oryginalny styl oparty na ludowych wzorach; Po 1920 roku powrócił do malarstwa akwarelowego. Oferowana praca to wykonany akwarelą pejzaż z Cortony, włoskiego miasteczka w Toskanii, do którego artysta podróżował. Ten włoski krajobraz architektoniczny utrzymany jest w młodopolskiej stylistyce, a zdecydowana kolorystyka wprowadza widza w idylliczny nastrój.