Akwarele Meli Muter są równie ważną częścią jej twórczości jak malarstwo olejne. Często wypowiadała się w tej trudnej technice i była jednym z najlepszych polskich akwarelistów. Akwarelą malowała przede wszystkim pejzaże, czasem sceny rodzajowe i martwe natury. Biała kartka papieru dawała jej możliwości przestrzennych rozwiązań. Biel podłoża stanowiła - kolor podstawowy- każdej pracy, na którym oszczędnie stawiała barwne plamy, sugerujące raczej, niż oddawane detalicznie elementy krajobrazu, architektury czy przedmiotu. Często łączyła akwarelę z tuszem, którym (posługując się piórem lub patykiem) rysowała kontur danego elementu kompozycyjnego. Zarówno tuszem jak i akwarelą posługiwała się oszczędnie, pewnie i - kategorycznie ; dokonywała syntetyzacji malarskiego kadru.
akwarela,papier;
34 x 48 cm w świetle passe-partout
sygn.l.d.: Cohors/Muter
Obraz dwustronny na odwrocie:
Pejzaż z Artois, 1918
akwarela,papier;
34,5 x 48,5 cm w świetle passe-partout
l.d. napis: 20 A-23X/1918 Cartois Landschaft
Akwarele Meli Muter są równie ważną częścią jej twórczości jak malarstwo olejne. Często wypowiadała się w tej trudnej technice i była jednym z najlepszych polskich akwarelistów. Akwarelą malowała przede wszystkim pejzaże, czasem sceny rodzajowe i martwe natury. Biała kartka papieru dawała jej możliwości przestrzennych rozwiązań. Biel podłoża stanowiła - kolor podstawowy- każdej pracy, na którym oszczędnie stawiała barwne plamy, sugerujące raczej, niż oddawane detalicznie elementy krajobrazu, architektury czy przedmiotu. Często łączyła akwarelę z tuszem, którym (posługując się piórem lub patykiem) rysowała kontur danego elementu kompozycyjnego. Zarówno tuszem jak i akwarelą posługiwała się oszczędnie, pewnie i - kategorycznie ; dokonywała syntetyzacji malarskiego kadru.