Szkicowa wersja tego obrazu malowana akwarelą na kartonie oferowana była przez Dom Aukcyjny Ostoya na aukcji nr 28, 5 lipca 2003 r., poz. nr 50.
Jan Golus kształcił się w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, w pracowniach Karola Tichego, Wojciecha Jastrzębowskiego, Józefa Czajkowskiego. Ukończył także kurs pedagogiczny i pracował wiele lat jako nauczyciel w warszawskich szkołach. Artysta malował głównie pejzaże oraz wykonywał projekty scenograficzne, które jeszcze w okresie międzywojennym przyniosły mu uznanie i miano nowatora w tej dziedzinie. W 1950 r. został profesorem i kierownikiem studium scenografii. Golus związany był z awangardowymi ugrupowaniami: "Blok", "Preasens". Należał także do "Ładu". Przyjaźnił się z Mieczysławem Szczuką i Teresą Żarnowerówną, wraz z którymi brał udział w wystawach prezentując najczęściej projekty scenograficzne o charakterystycznej, prostej i syntetycznej formie. Wyczucie konstrukcji oraz zwartość kształtów stały się także istotne dla malowanych przez niego pejzaży. Golus posługiwał się nasyconą kolorystyką, kładł grube warstwy farby.
Olej, sklejka; 43,8 x 53,8 cm
Niesygnowany
Na odwrocie portret mężczyzny.
Szkicowa wersja tego obrazu malowana akwarelą na kartonie oferowana była przez Dom Aukcyjny Ostoya na aukcji nr 28, 5 lipca 2003 r., poz. nr 50.
Jan Golus kształcił się w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, w pracowniach Karola Tichego, Wojciecha Jastrzębowskiego, Józefa Czajkowskiego. Ukończył także kurs pedagogiczny i pracował wiele lat jako nauczyciel w warszawskich szkołach. Artysta malował głównie pejzaże oraz wykonywał projekty scenograficzne, które jeszcze w okresie międzywojennym przyniosły mu uznanie i miano nowatora w tej dziedzinie. W 1950 r. został profesorem i kierownikiem studium scenografii. Golus związany był z awangardowymi ugrupowaniami: "Blok", "Preasens". Należał także do "Ładu". Przyjaźnił się z Mieczysławem Szczuką i Teresą Żarnowerówną, wraz z którymi brał udział w wystawach prezentując najczęściej projekty scenograficzne o charakterystycznej, prostej i syntetycznej formie. Wyczucie konstrukcji oraz zwartość kształtów stały się także istotne dla malowanych przez niego pejzaży. Golus posługiwał się nasyconą kolorystyką, kładł grube warstwy farby.