Z opinii: [...] w dokładnym oglądzie ujawniają się ślady kunsztu nieznanego artysty. Bardzo sprawnie i z dużą maestrią malowane są na przykład parkan przy drodze, figura za nim, łódź na wodzie [...]. Wskazują one na
niezłego malarza, zapewne z połowy albo drugiej już połowy XVII wieku, nawiązującego do modnej formuły krajobrazu, stworzonej około 1620 i rozpowszechnionej szeroko w Holandii w połowie i w ciągu 2. połowy wieku. [...]
Kompozycja pejzażu wywodzi się z formuły haarlemskiej rozwiniętej (także w innych ośrodkach) przez Esaiasa van de Velde, Salomona van Ruysdaela, Izaaka van Ostade, Pietra Molijna, Pietera van Santvoorta, Jana van
Goyena, Pietera de Neya i innych.

055
nieokreślony, holenderski XVII w. Malarz

Pejzaż z chatą, drogą wiejską i kanałem [Pejzaż z zagrodą nad rzeką], poł. lub 2 poł. XVII w.

olej, deska parkietowana;
38, 5 x 66, 5 cm;
Obraz po konserwacji, w załączeniu opinia prof. dr. hab. Antoniego Ziemby.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Z opinii: [...] w dokładnym oglądzie ujawniają się ślady kunsztu nieznanego artysty. Bardzo sprawnie i z dużą maestrią malowane są na przykład parkan przy drodze, figura za nim, łódź na wodzie [...]. Wskazują one na
niezłego malarza, zapewne z połowy albo drugiej już połowy XVII wieku, nawiązującego do modnej formuły krajobrazu, stworzonej około 1620 i rozpowszechnionej szeroko w Holandii w połowie i w ciągu 2. połowy wieku. [...]
Kompozycja pejzażu wywodzi się z formuły haarlemskiej rozwiniętej (także w innych ośrodkach) przez Esaiasa van de Velde, Salomona van Ruysdaela, Izaaka van Ostade, Pietra Molijna, Pietera van Santvoorta, Jana van
Goyena, Pietera de Neya i innych.