Z opinii: [...] w dokładnym oglądzie ujawniają się ślady kunsztu nieznanego artysty. Bardzo sprawnie i z dużą maestrią malowane są na przykład parkan przy drodze, figura za nim, łódź na wodzie [...]. Wskazują one na
niezłego malarza, zapewne z połowy albo drugiej już połowy XVII wieku, nawiązującego do modnej formuły krajobrazu, stworzonej około 1620 i rozpowszechnionej szeroko w Holandii w połowie i w ciągu 2. połowy wieku. [...]
Kompozycja pejzażu wywodzi się z formuły haarlemskiej rozwiniętej (także w innych ośrodkach) przez Esaiasa van de Velde, Salomona van Ruysdaela, Izaaka van Ostade, Pietra Molijna, Pietera van Santvoorta, Jana van
Goyena, Pietera de Neya i innych.
olej, deska parkietowana;
38, 5 x 66, 5 cm;
Obraz po konserwacji, w załączeniu opinia prof. dr. hab. Antoniego Ziemby.
Z opinii: [...] w dokładnym oglądzie ujawniają się ślady kunsztu nieznanego artysty. Bardzo sprawnie i z dużą maestrią malowane są na przykład parkan przy drodze, figura za nim, łódź na wodzie [...]. Wskazują one na
niezłego malarza, zapewne z połowy albo drugiej już połowy XVII wieku, nawiązującego do modnej formuły krajobrazu, stworzonej około 1620 i rozpowszechnionej szeroko w Holandii w połowie i w ciągu 2. połowy wieku. [...]
Kompozycja pejzażu wywodzi się z formuły haarlemskiej rozwiniętej (także w innych ośrodkach) przez Esaiasa van de Velde, Salomona van Ruysdaela, Izaaka van Ostade, Pietra Molijna, Pietera van Santvoorta, Jana van
Goyena, Pietera de Neya i innych.