Studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u W. Jarockiego, F. Pautscha i W. Weissa malując głównie ekspresyjne i nostalgiczne w wyrazie pejzaże. Kolorystyczną wrażliwość rozwinął w trakcie studiów paryskich pod kierunkiem J. Pankiewicza. Malował widoki prowincjonalnych miasteczek geometryzując ich architekturę pod wpływem późnej lekcji Cézanne`a. Tematem obrazów Matuszczaka były również martwe natury powstałe w kręgu oddziaływania malarstwa École de Paris. Prezentowaną kompozycję przedstawiającą pejzaż z drzewami i wyłaniającymi się spoza nich sylwetami wiejskich chałup cechuje jednorodna, konsekwentna faktura malarska, zamaszysty dukt pędzla oraz nasycona kolorystyka zdominowana przez tony brązów i żółcieni.
olej, płótno, 50 x 49
sygn. l. d.: Matuszczak 931; na blejtramie napis ołówkiem: Matuszczak / Edward./ 1931.
Studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u W. Jarockiego, F. Pautscha i W. Weissa malując głównie ekspresyjne i nostalgiczne w wyrazie pejzaże. Kolorystyczną wrażliwość rozwinął w trakcie studiów paryskich pod kierunkiem J. Pankiewicza. Malował widoki prowincjonalnych miasteczek geometryzując ich architekturę pod wpływem późnej lekcji Cézanne`a. Tematem obrazów Matuszczaka były również martwe natury powstałe w kręgu oddziaływania malarstwa École de Paris. Prezentowaną kompozycję przedstawiającą pejzaż z drzewami i wyłaniającymi się spoza nich sylwetami wiejskich chałup cechuje jednorodna, konsekwentna faktura malarska, zamaszysty dukt pędzla oraz nasycona kolorystyka zdominowana przez tony brązów i żółcieni.