Pejzaże Krzyżanowskiego, to nie wierne studia z natury, swobodne, wrażeniowe impresje malarskie, traktowane zupełnie subiektywnie. Pejzaż zaczyna odgrywać szczególną rolę w twórczości Krzyżanowskiego w latach 1900-1908, kiedy co roku wyjeżdżał on z uczniami na letnie studia plenerowe. W tym czasie powstają liczne niewielkiego formatu szkice, które zadziwiają intensywnością soczystych barw, nieoczekiwanymi efektami faktury, precyzją a jednocześnie wielką swobodą techniki prowadzenia pędzla. Artysta maksymalnie upraszczał, syntetyzował wybrany motyw, przekształcał go, nadawał mu wyraz emocjonalny zgodny z własnym odczuciem i nastrojem. W pejzażach malowanych w Zwierzyńcu (1905) podkreślał dynamizm i napięcie...
L. Skalska-Miecik, O Konradzie Krzyżanowskim [w:] Konrad Krzyżanowski 1872-1922. Wystawa monograficzna. Katalog prac istniejących i zaginionych, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1980, s. 13.
olej, deska fazowana
20,5 x 26 cm
sygn. l.d.: K Krzyżanowski
Na odwrocie, na lewej listwie ramy nalepka certyfikująca ręczne wykonanie ramy.
Pejzaże Krzyżanowskiego, to nie wierne studia z natury, swobodne, wrażeniowe impresje malarskie, traktowane zupełnie subiektywnie. Pejzaż zaczyna odgrywać szczególną rolę w twórczości Krzyżanowskiego w latach 1900-1908, kiedy co roku wyjeżdżał on z uczniami na letnie studia plenerowe. W tym czasie powstają liczne niewielkiego formatu szkice, które zadziwiają intensywnością soczystych barw, nieoczekiwanymi efektami faktury, precyzją a jednocześnie wielką swobodą techniki prowadzenia pędzla. Artysta maksymalnie upraszczał, syntetyzował wybrany motyw, przekształcał go, nadawał mu wyraz emocjonalny zgodny z własnym odczuciem i nastrojem. W pejzażach malowanych w Zwierzyńcu (1905) podkreślał dynamizm i napięcie...
L. Skalska-Miecik, O Konradzie Krzyżanowskim [w:] Konrad Krzyżanowski 1872-1922. Wystawa monograficzna. Katalog prac istniejących i zaginionych, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1980, s. 13.