Studiował na Politechnice (od 1902 r.) i w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie (1904-1905) oraz w Académie "La Palette" w Paryżu (od 1907 r.). Od 1908 r. często bywał w Bretanii (Doëlan, Pont-Aven i Le Pouldu), gdzie zetknął się z Władysławem Slewińskim. Wówczas jego malarstwo pozostawało pod wpływem Szkoły Pont-Aven i Ślewińskiego, później w latach 1912-1915 pod wpływem Cézanne`a i kubizmu, awl. 1916-1918 kubizmu syntetycznego. W l. 1922-1953 malował realistyczne pejzaże i portrety. W końcowej fazie twórczości nawiązał do swoich wcześniejszych doświadczeń z kubizmem, niekiedy zbliżając się do malarstwa abstrakcyjnego. Wystawiał regularnie na Salonach paryskich oraz indywidualnie w tamtejszych galeriach (m.in.: Druet - 1911, Barreiro - 1924-1939, Drouant 1924-1939, Zak -1924-1939).

63
Henryk HAYDEN (1883 Warszawa - 1970 Paryż)

PEJZAŻ Z CASSIS, 1921

olej na płótnie,
38 x 55 cm,
sygnowany l.d. "Hayden 1921" oraz na odwrocie (na płótnie) "Hayden / 8-1921"
na odwrocie (na płótnie) również napis: "PAYSAGE MARINA CASSIS" oraz (na krośnie): 1) nalepka "MUSÉE Beaux Arts - Marseille / Exposition Andilaert[?] et ses Amis / Date Mars-Avril 1975 [lub 78] / Titre de l`oeuvre: "Paysage de Cassis" H. HAYDEN"; 2) fragment nalepki paryskiej z września 1928 (z widoczną w/w datą, nazwiskiem autora - Henri Haydef.].} i nr 631; 3) nr "1064" i inne odręczne oznaczenia. Dołączona nalepka "Express Transport S.A." z Paryża z 1996 r. wystawiona na ten obraz. Na odwrocie płótna śład drobnej reperacji.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował na Politechnice (od 1902 r.) i w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie (1904-1905) oraz w Académie "La Palette" w Paryżu (od 1907 r.). Od 1908 r. często bywał w Bretanii (Doëlan, Pont-Aven i Le Pouldu), gdzie zetknął się z Władysławem Slewińskim. Wówczas jego malarstwo pozostawało pod wpływem Szkoły Pont-Aven i Ślewińskiego, później w latach 1912-1915 pod wpływem Cézanne`a i kubizmu, awl. 1916-1918 kubizmu syntetycznego. W l. 1922-1953 malował realistyczne pejzaże i portrety. W końcowej fazie twórczości nawiązał do swoich wcześniejszych doświadczeń z kubizmem, niekiedy zbliżając się do malarstwa abstrakcyjnego. Wystawiał regularnie na Salonach paryskich oraz indywidualnie w tamtejszych galeriach (m.in.: Druet - 1911, Barreiro - 1924-1939, Drouant 1924-1939, Zak -1924-1939).