Praca posiada szkło muzealne.
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Kraków
Motywy pejzażowe z Bystrej należą do popularnych tematów szczególnie w dojrzałej twórczości malarza. Miejscowość na Śląsku Cieszyńskim od 1910 roku stała się domem dla artysty - obecnie w jego willi funkcjonuje muzeum (jako oddział Muzeum Okręgowego w Bielsku-Białej). Mistrz akwareli w prezentowanym obrazie daje się poznać jako artysta z lekkością i finezją operujący techniką pastelu. Swobodne pociągnięcia kreski, rozmyte plamy koloru w partii lasu czy nieba potęgują subtelność przekazu. Artysta pięknie rozjaśnił późnojesienny pejzaż smugami błękitnego nieba. Podłoże wykorzystał także pod względem kolorystycznym, tworząc oszczędną, ale niezwykle nastrojową kompozycję.
pastel, tektura; 33 x 91,7 cm w świetle ramy;
sygn. i dat. l. d.: J Fałat / Bystra / 1912
Praca posiada szkło muzealne.
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Kraków
Motywy pejzażowe z Bystrej należą do popularnych tematów szczególnie w dojrzałej twórczości malarza. Miejscowość na Śląsku Cieszyńskim od 1910 roku stała się domem dla artysty - obecnie w jego willi funkcjonuje muzeum (jako oddział Muzeum Okręgowego w Bielsku-Białej). Mistrz akwareli w prezentowanym obrazie daje się poznać jako artysta z lekkością i finezją operujący techniką pastelu. Swobodne pociągnięcia kreski, rozmyte plamy koloru w partii lasu czy nieba potęgują subtelność przekazu. Artysta pięknie rozjaśnił późnojesienny pejzaż smugami błękitnego nieba. Podłoże wykorzystał także pod względem kolorystycznym, tworząc oszczędną, ale niezwykle nastrojową kompozycję.