Osobowość artystyczna Meli Muter kształtowała się pod wpływem rozległych bezpośrednich kontaktów z paryską elitą artystyczną oraz intelektualną. Artystka początkowo tworzyła pod wpływem symbolizmu przełomu wieków, później zaś formuły syntetyzmu propagowanej przez Gauguina w ramach Szkoły Pont-Aven. Inspiracje te ustąpiły miejsca fascynacji sztuką Cézanne`a, której przejawy widoczne są w geometryzującej stylistyce i zrytmizowanej strukturze pejzaży z południowej Francji. Wkrótce Muter wypracowała swój własny, oryginalny styl wyrastający z tradycji postimpresjonizmu. Z malarstwa Van Gogha przejęła wyrazisty kontur obiegający formy wydobyte szybkimi, wielokierunkowymi uderzeniami pędzla.
Dla samej twórczości artystki największe znaczenie miały liczne podróże. W latach 1921 - 1930 Mela Muter bardzo często podróżowała na południe Francji, również do Avignonu, gdzie mieszkała przez pewien czas i gdzie powstały jedne z najciekawszych jej prac: pejzaże, portrety i martwe natury. Oferowany obraz
jest znakomitym przykładem techniki malarskiej artystki, jej fascynacji kubizmem i postimpresjonizmem, nasyconej kolorystyki i światła. Jest to niewątpliwie jedna z najpiękniejszych prac Meli Muter, którą śmiało można zaliczyć do dzieł klasy muzealnej.
Olej, tektura;
61,5 x 80,5 cm
Sygn. l.d. Muter; 61,5 x 80,5 cm
Na odwrocie dwie nalepki z Galerie Gmurzyńska z informacjami o obrazie i nazwiskiem artystki
Osobowość artystyczna Meli Muter kształtowała się pod wpływem rozległych bezpośrednich kontaktów z paryską elitą artystyczną oraz intelektualną. Artystka początkowo tworzyła pod wpływem symbolizmu przełomu wieków, później zaś formuły syntetyzmu propagowanej przez Gauguina w ramach Szkoły Pont-Aven. Inspiracje te ustąpiły miejsca fascynacji sztuką Cézanne`a, której przejawy widoczne są w geometryzującej stylistyce i zrytmizowanej strukturze pejzaży z południowej Francji. Wkrótce Muter wypracowała swój własny, oryginalny styl wyrastający z tradycji postimpresjonizmu. Z malarstwa Van Gogha przejęła wyrazisty kontur obiegający formy wydobyte szybkimi, wielokierunkowymi uderzeniami pędzla.
Dla samej twórczości artystki największe znaczenie miały liczne podróże. W latach 1921 - 1930 Mela Muter bardzo często podróżowała na południe Francji, również do Avignonu, gdzie mieszkała przez pewien czas i gdzie powstały jedne z najciekawszych jej prac: pejzaże, portrety i martwe natury. Oferowany obraz
jest znakomitym przykładem techniki malarskiej artystki, jej fascynacji kubizmem i postimpresjonizmem, nasyconej kolorystyki i światła. Jest to niewątpliwie jedna z najpiękniejszych prac Meli Muter, którą śmiało można zaliczyć do dzieł klasy muzealnej.