Pejzaże Tadeusza Dominika - legendy warszawskiej ASP, ucznia i asystenta Jana Cybisa - nie powstają bezpośrednio w plenerze, lecz w zaciszu pracowni. Tam artysta odtwarza ducha zapamiętanego krajobrazu. Zamienia przyrodę w znaki. Tendencji do syntezy towarzyszy odwaga w szafowaniu kolorem. W prezentowanej pracy masy ciepłego karminu i oranżu spotykają się z soczystymi zieleniami, tworząc niezwykle "energetyczny" pejzaż. Tadeusz Dominik należy do ścisłego grona klasyków polskiej nowoczesności. Jego prace znajdują się w wielu muzeach i kolekcjach, m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, w Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Museo de Bellas Artes w Caracas, Stedelijk Museum w Amsterdamie.
akryl, płótno
65 x 100 cm
sygn. l.d. Dominik
Na odwrocie pieczątka obiekt nie podlega zakazowi wywozu za granicę; i op. odautorski DOMINIK 1976/AKRYL 60 X 100/PEJZAŻ XX VI
Pejzaże Tadeusza Dominika - legendy warszawskiej ASP, ucznia i asystenta Jana Cybisa - nie powstają bezpośrednio w plenerze, lecz w zaciszu pracowni. Tam artysta odtwarza ducha zapamiętanego krajobrazu. Zamienia przyrodę w znaki. Tendencji do syntezy towarzyszy odwaga w szafowaniu kolorem. W prezentowanej pracy masy ciepłego karminu i oranżu spotykają się z soczystymi zieleniami, tworząc niezwykle "energetyczny" pejzaż. Tadeusz Dominik należy do ścisłego grona klasyków polskiej nowoczesności. Jego prace znajdują się w wielu muzeach i kolekcjach, m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, w Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Museo de Bellas Artes w Caracas, Stedelijk Museum w Amsterdamie.