Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska

Obraz reprodukowany:
- „Świat” 1913, nr 48, s. 4 (il. cz.-b.).
- Roman Kramsztyk 1885-1942. Wystawa monograficzna luty-marzec 1997, pod red. R. Piątkowskiej i M. Tarnowskiej, Żydowski Instytut Historyczny - Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997, s. 177, poz. 18 (il. cz.-b.) [tu obraz wymieniony jako zaginiony].

Wystawiany w Krakowie w 1913 roku i we Lwowie rok później efektowny pejzaż wybitnego artysty przełomu wieków. Kramsztyk nawiązywał do francuskiego postimpresjonizmu. Tematyka pejzażowa inspirowana chociażby pobytami malarza we Francji i Hiszpanii, pozostawała jedną z kluczowych. Namalowany z niezwykłą intuicją kolorystyczną widok na sad reprodukowany jest w materiałach o artyście. W nastrojowej, nasyconej światłem kompozycji widać mistrzostwo techniki malarskiej i energiczny dukt pędzla.

03
Roman KRAMSZTYK (1885 Warszawa -1942 Warszawa)

Pejzaż (Sad owocowy), przed 1913

olej, płótno; 65,2 x 92,3 cm;
sygn. l. d.: "Kramsztyk";
na krośnie widoczny fragment napisu (uszkodzony): "… sklep…"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska

Obraz reprodukowany:
- „Świat” 1913, nr 48, s. 4 (il. cz.-b.).
- Roman Kramsztyk 1885-1942. Wystawa monograficzna luty-marzec 1997, pod red. R. Piątkowskiej i M. Tarnowskiej, Żydowski Instytut Historyczny - Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997, s. 177, poz. 18 (il. cz.-b.) [tu obraz wymieniony jako zaginiony].

Wystawiany w Krakowie w 1913 roku i we Lwowie rok później efektowny pejzaż wybitnego artysty przełomu wieków. Kramsztyk nawiązywał do francuskiego postimpresjonizmu. Tematyka pejzażowa inspirowana chociażby pobytami malarza we Francji i Hiszpanii, pozostawała jedną z kluczowych. Namalowany z niezwykłą intuicją kolorystyczną widok na sad reprodukowany jest w materiałach o artyście. W nastrojowej, nasyconej światłem kompozycji widać mistrzostwo techniki malarskiej i energiczny dukt pędzla.