Obraz powstał zapewne w Prowansji w Orcel koło Aix-en-Provence. Na prośbę żony Tamary artysta znalazł dom i zakupił go w 1930 roku. Tam niebawem zamieszkał z żoną oraz jej matką. Od tego czasu obrazy artysty zdominowały pejzaże skąpane w słońcu i w kolorze: „Obrazy prof. Zawadowskiego rysowane są kolorem: przejrzyste, szerokie pociągnięcia budują obrazy o mocnym nasileniu barwnym, zimny błękit i zieleń szmaragdowa przeciwstawiane są czerwieniom w kompozycjach figuralnych pejzażach z południa”.
F. Lilpop Krance, Wystawy paryskie. E Vuillard. Polscy artyści „Gazeta Polska” 1938, nr 168.
olej, płótno, 45,5 × 60,5 cm
sygn. l. d.: Zawado
Obraz powstał zapewne w Prowansji w Orcel koło Aix-en-Provence. Na prośbę żony Tamary artysta znalazł dom i zakupił go w 1930 roku. Tam niebawem zamieszkał z żoną oraz jej matką. Od tego czasu obrazy artysty zdominowały pejzaże skąpane w słońcu i w kolorze: „Obrazy prof. Zawadowskiego rysowane są kolorem: przejrzyste, szerokie pociągnięcia budują obrazy o mocnym nasileniu barwnym, zimny błękit i zieleń szmaragdowa przeciwstawiane są czerwieniom w kompozycjach figuralnych pejzażach z południa”.
F. Lilpop Krance, Wystawy paryskie. E Vuillard. Polscy artyści „Gazeta Polska” 1938, nr 168.