Kształciła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet w Warszawie. W 1901 r. osiadła na stałe w Paryżu. Studia artystyczne kontynuowała w Académie de la Grande Chaumiere i Académie Colarossi. Od 1902 r. uczestniczyła w Salonach paryskich. Eksponowała swoje prace w wielu galeriach; jej indywidualne wystawy odbyły się m. in. w Galerie Chéron, Druet i Joseph Billet. W 1911 r. miał miejsce pokaz malarstwa Muter w galerii José Dalmau w Barcelonie. Artystka była blisko związana z działającą w Paryżu polską kolonią artystyczno-literacką. Włączyła się również w ruch wystawienniczy w Polsce wysyłając swe prace do warszawskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie i Lwowie. Prezentowany obraz przedstawia oświetlony silnym słonecznym światłem górzysty pejzaż z południowej Francji z niewielkim miastem, które rozłożyło się na łagodnie opadającym zboczu wysokiej góry. W górnej części kompozycji na szczycie góry zamek, poniżej z prawej kościół z wysoką wieżą. Na pierwszym palnie ogród otoczony murem. W tle na horyzoncie zielone i niebieskie pasma górskie.
Malarka znana jest przede wszystkim jako portrecistka. Pejzaż jednak stanowił dla niej jak podkreślała pole eksperymentów oraz doświadczeń czysto malarskich. Od wczesnych lat dwudziestych fascynował ją pejzaż z południa Francji. Malowała przesycone słońcem pejzaże z motywami piętrzących się w górach miasteczek o malowniczej, nieco geometrycznej architekturze, często z motywem kościelnej wieży czy ruinami zamku. W twórczości Meli Muter odnaleźć można wiele obrazów o podobnych południowo-francuskich motywach. Najbliższy w ujęciu jest (malowany również na sklejce) pejzaż Miasteczko w Pirenejach.
Olej, sklejka; 62 x 50 cm
nie sygnowany
Kształciła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet w Warszawie. W 1901 r. osiadła na stałe w Paryżu. Studia artystyczne kontynuowała w Académie de la Grande Chaumiere i Académie Colarossi. Od 1902 r. uczestniczyła w Salonach paryskich. Eksponowała swoje prace w wielu galeriach; jej indywidualne wystawy odbyły się m. in. w Galerie Chéron, Druet i Joseph Billet. W 1911 r. miał miejsce pokaz malarstwa Muter w galerii José Dalmau w Barcelonie. Artystka była blisko związana z działającą w Paryżu polską kolonią artystyczno-literacką. Włączyła się również w ruch wystawienniczy w Polsce wysyłając swe prace do warszawskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie i Lwowie. Prezentowany obraz przedstawia oświetlony silnym słonecznym światłem górzysty pejzaż z południowej Francji z niewielkim miastem, które rozłożyło się na łagodnie opadającym zboczu wysokiej góry. W górnej części kompozycji na szczycie góry zamek, poniżej z prawej kościół z wysoką wieżą. Na pierwszym palnie ogród otoczony murem. W tle na horyzoncie zielone i niebieskie pasma górskie.
Malarka znana jest przede wszystkim jako portrecistka. Pejzaż jednak stanowił dla niej jak podkreślała pole eksperymentów oraz doświadczeń czysto malarskich. Od wczesnych lat dwudziestych fascynował ją pejzaż z południa Francji. Malowała przesycone słońcem pejzaże z motywami piętrzących się w górach miasteczek o malowniczej, nieco geometrycznej architekturze, często z motywem kościelnej wieży czy ruinami zamku. W twórczości Meli Muter odnaleźć można wiele obrazów o podobnych południowo-francuskich motywach. Najbliższy w ujęciu jest (malowany również na sklejce) pejzaż Miasteczko w Pirenejach.