Uczeń Wojciecha Gersona, potem Jana Matejki i akademii monachijskiej (1868-1872). Uczestnik powstania styczniowego, ranny podczas potyczki z Kozakami stracił obie ręce. "Specjalny przyrząd własnej konstrukcji przytwierdzony w miejsce brakującej prawej dłoni umożliwiał mu posługiwanie się pędzlem, ołówkiem lub piórem" (SAP).
Wystawiał najwięcej w Krakowie, w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych (1870-1910). Głównym tematem jego tworczości był pejzaż, w czym osiągnął niewątpliwe mistrzostwo kolorystyczne.

22
Ludomir BENEDYKTOWICZ (1844 - 1926)

PEJZAŻ PODGÓRSKI Z OKOLIC KRAKOWA, przełom XIX/XX w.

olej na płótnie, 32,5 x 48 cm,
sygnowany l.d. "L. Benedyktowicz"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Uczeń Wojciecha Gersona, potem Jana Matejki i akademii monachijskiej (1868-1872). Uczestnik powstania styczniowego, ranny podczas potyczki z Kozakami stracił obie ręce. "Specjalny przyrząd własnej konstrukcji przytwierdzony w miejsce brakującej prawej dłoni umożliwiał mu posługiwanie się pędzlem, ołówkiem lub piórem" (SAP).
Wystawiał najwięcej w Krakowie, w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych (1870-1910). Głównym tematem jego tworczości był pejzaż, w czym osiągnął niewątpliwe mistrzostwo kolorystyczne.