Dorobek malarski Potworowskiego pozostaje jednym z najciekawszych dokonań polskiej sztuki powojennej, a zarazem jednym z najbardziej samodzielnych przykładów kapizmu. Szczególne piętno odcisnęła na jego sztuce znajomość z Cybisem, który go uwrażliwił na barwę. W latach 50 głównym tematem jego prac stał się pejzaż. Był on dla artysty bardziej punktem wyjścia do dalszych poszukiwań malarskich, niż odzwierciedleniem rzeczywistości. Budowanie obrazu plamą i kolorem, poprzez intensyfikację barwy i oświetlenia stały się kluczowymi zagadnieniami nurtującymi artystę.
akwarela, papier;
47 x 60 cm w świetle passe-partout
niesygnowany
Dorobek malarski Potworowskiego pozostaje jednym z najciekawszych dokonań polskiej sztuki powojennej, a zarazem jednym z najbardziej samodzielnych przykładów kapizmu. Szczególne piętno odcisnęła na jego sztuce znajomość z Cybisem, który go uwrażliwił na barwę. W latach 50 głównym tematem jego prac stał się pejzaż. Był on dla artysty bardziej punktem wyjścia do dalszych poszukiwań malarskich, niż odzwierciedleniem rzeczywistości. Budowanie obrazu plamą i kolorem, poprzez intensyfikację barwy i oświetlenia stały się kluczowymi zagadnieniami nurtującymi artystę.