„O ileż więcej wyżej należy cenić malarstwo, skoro nie mając żadnej wypukłości, wydaje się tak wypukłe – jak rzeźba? Tysiąc razy bardziej; zważywszy, że nie jest dla malarstwa rzeczą niemożliwą w tej samej płaszczyźnie przedstawić nie tylko wypukłość na jeden lub dwa łokcie [braccio], lecz także rozległość krajobrazu i oddalenie morza na wiele, wiele mil. A jeśli ktoś będzie mówił, że dotyk nie ulegnie złudzeniu, tak jakby rzeźby i obrazy były robione po to także aby je oglądać”.
Galileo Galilei, List do Lodovica Cigolego, 26 czerwca 1612, Teoretycy, historiografowie i artyści o sztuce. 1600 – 1700, oprac. Jan Białostocki, Gdańsk 2007, s. 13

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

48
MALARZ nieokreślony zachodnioeuropejski, XVIII w.

Pejzaż nadmorski ze sztafażem

olej/deska, 13,5 x 20,5 cm

Zobacz katalog

DESA UNICUM

Dawni Mistrzowie

06.10.2020

19:00

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„O ileż więcej wyżej należy cenić malarstwo, skoro nie mając żadnej wypukłości, wydaje się tak wypukłe – jak rzeźba? Tysiąc razy bardziej; zważywszy, że nie jest dla malarstwa rzeczą niemożliwą w tej samej płaszczyźnie przedstawić nie tylko wypukłość na jeden lub dwa łokcie [braccio], lecz także rozległość krajobrazu i oddalenie morza na wiele, wiele mil. A jeśli ktoś będzie mówił, że dotyk nie ulegnie złudzeniu, tak jakby rzeźby i obrazy były robione po to także aby je oglądać”.
Galileo Galilei, List do Lodovica Cigolego, 26 czerwca 1612, Teoretycy, historiografowie i artyści o sztuce. 1600 – 1700, oprac. Jan Białostocki, Gdańsk 2007, s. 13

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.