Malarstwa uczył się w latach 1892-97 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem I. Jabłońskiego, W. Łuszczkiewicza, J. Unierzyskiego, L. Löfflera, L. Wyczółkowskiego i J. Stanisławskiego. Przez kilka tygodni w 1894 jako wolny słuchacz uczęszczał akademii Wiedeńskiej. W roku 1897 po otrzymaniu stypendium rządowego studiował krótko w prywatnej pracowni A. Abégo w Monachium. Po studiach wiele podróżował. Odwiedził Rzym, Palestynę, Egipt oraz Krym, gdzie dwukrotnie powracał z powodu prac nad przygotowaniem ilustracji do Sonetów Krymskich A. Mickiewicza. Na stałe zamieszkał we Lwowie. W jego twórczości dominowały pejzaże. Przedstawiał nastrojowe rozległe stepy i pola ukraińskie oraz krajobrazy ze swoich podróży. Dniepr stanowił ważny element jego twórczości.
olej, tektura, wym. 13,5 x 22 cm,
sygn. p.d.: I.Trusz
Malarstwa uczył się w latach 1892-97 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem I. Jabłońskiego, W. Łuszczkiewicza, J. Unierzyskiego, L. Löfflera, L. Wyczółkowskiego i J. Stanisławskiego. Przez kilka tygodni w 1894 jako wolny słuchacz uczęszczał akademii Wiedeńskiej. W roku 1897 po otrzymaniu stypendium rządowego studiował krótko w prywatnej pracowni A. Abégo w Monachium. Po studiach wiele podróżował. Odwiedził Rzym, Palestynę, Egipt oraz Krym, gdzie dwukrotnie powracał z powodu prac nad przygotowaniem ilustracji do Sonetów Krymskich A. Mickiewicza. Na stałe zamieszkał we Lwowie. W jego twórczości dominowały pejzaże. Przedstawiał nastrojowe rozległe stepy i pola ukraińskie oraz krajobrazy ze swoich podróży. Dniepr stanowił ważny element jego twórczości.