Malarz niemiecki z Dolnej Nadrenii. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Berlinie, grafikę w Szkole Sztuk Pięknych (Folkwang) w Essen i Krefeld, a także malarstwo w Monachium. Wystawiał od roku 1921 do początku wojny, a od 1946 w Hamburgu, w 1947 wraz z Künstler-Gilde w Düsseldorfie, w 1948 w Münchengladbach, a także w Monachium, Wiedniu i Amsterdamie. Pracował dla prywatnych zleceniodawców projektując m in. mozaiki czy obrazy do np. biura kanclerza Konrada Adenauera, biurowca BMW w Monachium, Sali Thyssen-Krupp w Essen, Foyer firmy Unilever w Kleve, dekorował także foyer słynnego hamburskiego teatru "Thalia" odbudowanego po zniszczeniach wojennych i dla SOLVAY AG. Malował pejzaże od rodzimych - nizinnych nadreńskich po górskie, architekturę, pejzaże miejskie czy sceny z życia wiejskiego, a także pejzaże morskie (zarówno północnoeuropejskie jak i śródziemnomorskie). Interesował się także scenami rodzajowymi - odpoczynkiem czy pracą ludzi.
Północnoeuropejski pejzaż nadmorski przedstawiający wioskę nad brzegiem morza, zakotwiczoną łód¼ żaglową oraz rybaków wyciągających sieci z wody. Namalowany w charakterystycznej dla artysty chłodnej tonacji przy użyciu szpachli. Malarstwo pejzażowe było jednym z dominujących motywów w twórczości Hoppmanna.
Olej, płótno; 70,5 x 80,2 cm
Sygnowany p.d.: Hein | Hopppmann
Malarz niemiecki z Dolnej Nadrenii. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Berlinie, grafikę w Szkole Sztuk Pięknych (Folkwang) w Essen i Krefeld, a także malarstwo w Monachium. Wystawiał od roku 1921 do początku wojny, a od 1946 w Hamburgu, w 1947 wraz z Künstler-Gilde w Düsseldorfie, w 1948 w Münchengladbach, a także w Monachium, Wiedniu i Amsterdamie. Pracował dla prywatnych zleceniodawców projektując m in. mozaiki czy obrazy do np. biura kanclerza Konrada Adenauera, biurowca BMW w Monachium, Sali Thyssen-Krupp w Essen, Foyer firmy Unilever w Kleve, dekorował także foyer słynnego hamburskiego teatru "Thalia" odbudowanego po zniszczeniach wojennych i dla SOLVAY AG. Malował pejzaże od rodzimych - nizinnych nadreńskich po górskie, architekturę, pejzaże miejskie czy sceny z życia wiejskiego, a także pejzaże morskie (zarówno północnoeuropejskie jak i śródziemnomorskie). Interesował się także scenami rodzajowymi - odpoczynkiem czy pracą ludzi.
Północnoeuropejski pejzaż nadmorski przedstawiający wioskę nad brzegiem morza, zakotwiczoną łód¼ żaglową oraz rybaków wyciągających sieci z wody. Namalowany w charakterystycznej dla artysty chłodnej tonacji przy użyciu szpachli. Malarstwo pejzażowe było jednym z dominujących motywów w twórczości Hoppmanna.