Władysław Ślewiński w ciągu całej swojej twórczości podejmował trzy tematy : portrety, pejzaże i martwe natury. Bliski przyjaciel Paula Gauguina. Zafascynowany obrazami, osobowością i nowymi, radykalnymi tezami artystycznymi Gauguina, Ślewiński został jednym z jego najwierniejszych uczniów i wyznawców teorii syntetyzmu i symbolizmu. Był aktywnym członkiem tzw. Szkoły z Pont Aven - grupy artystów skupionych wokół Gauguina, mieszkającego wówczas tak jak Ślewiński w Bretanii.
Oferowany obraz pochodzi ze spuścizny pracownianej malarza. Jest jednym z obrazów, które po jego śmierci zostały opatrzone przez żonę stemplem: Władysław Ślewiński/ ze spuścizny/ pośmiertnej. Większość obrazów z takim atestem jest w kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie.
Olej, płótno; 54 x 73 cm
Na odwrocie stempel: WŁADYSŁAW ŚLEWINSKI/ ze spuścizny/ POŚMIERTNEJ
Estymacja: 200 000 - 300 000 zł
Władysław Ślewiński w ciągu całej swojej twórczości podejmował trzy tematy : portrety, pejzaże i martwe natury. Bliski przyjaciel Paula Gauguina. Zafascynowany obrazami, osobowością i nowymi, radykalnymi tezami artystycznymi Gauguina, Ślewiński został jednym z jego najwierniejszych uczniów i wyznawców teorii syntetyzmu i symbolizmu. Był aktywnym członkiem tzw. Szkoły z Pont Aven - grupy artystów skupionych wokół Gauguina, mieszkającego wówczas tak jak Ślewiński w Bretanii.
Oferowany obraz pochodzi ze spuścizny pracownianej malarza. Jest jednym z obrazów, które po jego śmierci zostały opatrzone przez żonę stemplem: Władysław Ślewiński/ ze spuścizny/ pośmiertnej. Większość obrazów z takim atestem jest w kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie.