Obraz wystawiany: CBWA oddział w Łodzi, 1961
W latach 1949–1954 studiował w ASP w Krakowie w pracowniach: rysunku u Czesława Rzepińskiego, Wojciecha Weissa i Zbigniewa Pronaszki, malarstwa sztalugowego u Zygmunta Radnickiego, Tadeusza Łakomskiego i Adama Marczyńskiego oraz w pracowni malarstwa ściennego pod kierunkiem Wacława Taranczewskiego. Dyplom uzyskał w 1955 roku. Po studiach wrócił do Łodzi, aby tu tworzyć i aktywnie uczestniczyć w życiu artystycznym łódzkiego środowiska plastycznego. Jego twórczość obejmuje malarstwo sztalugowe i monumentalne malarstwo ścienne. Tematyka malarstwa sztalugowego różnorodna: pejzaże, portrety, kwiaty, martwe natury, kompozycje wielopostaciowe o tematyce historycznej, batalistycznej, literackiej, obrazy o tematyce religijnej i metaforycznej. Jest autorem licznych projektów i wykonawcą polichromii oraz wyposażenia wnętrz sakralnych. Pejzaże świadczą o nieustannym zachwycie artysty naturą i jego wielkiej wrażliwości na jej zmienne piękno.
Olej, pilśnia; 49,5 x 60 cm
Sygnowany p.d.: Saar M / 61 r.
Na odwrocie nalepka wystawowa Centralnego Biura Wystaw Artystycznych, oddział w Łodzi z opisem pracy
Obraz wystawiany: CBWA oddział w Łodzi, 1961
W latach 1949–1954 studiował w ASP w Krakowie w pracowniach: rysunku u Czesława Rzepińskiego, Wojciecha Weissa i Zbigniewa Pronaszki, malarstwa sztalugowego u Zygmunta Radnickiego, Tadeusza Łakomskiego i Adama Marczyńskiego oraz w pracowni malarstwa ściennego pod kierunkiem Wacława Taranczewskiego. Dyplom uzyskał w 1955 roku. Po studiach wrócił do Łodzi, aby tu tworzyć i aktywnie uczestniczyć w życiu artystycznym łódzkiego środowiska plastycznego. Jego twórczość obejmuje malarstwo sztalugowe i monumentalne malarstwo ścienne. Tematyka malarstwa sztalugowego różnorodna: pejzaże, portrety, kwiaty, martwe natury, kompozycje wielopostaciowe o tematyce historycznej, batalistycznej, literackiej, obrazy o tematyce religijnej i metaforycznej. Jest autorem licznych projektów i wykonawcą polichromii oraz wyposażenia wnętrz sakralnych. Pejzaże świadczą o nieustannym zachwycie artysty naturą i jego wielkiej wrażliwości na jej zmienne piękno.