Profesor warszawskiej ASP zaliczany do najwybitniejszych współczesnych batalistów i pejzażystów. Studiował malarstwo na krakowskiej ASP, a później w Warszawie. Dyplom uzyskał w 1951. Uprawiał malarstwo, grafikę użytkową i tkaninę. Ulubionym motywem malarza były rozpędzone, galopujące konie na tle wyciszonych kolorystycznie pejzaży. Ukochane konie profesora uczestniczą w batalistycznych scenach historycznych ("Somosierra", "Husaria Polska", "Szarża") oraz rodzajowych: polowania, sanny, wyścigi, czy prace polowe. Zafascynowany dynamiką ruchu koni malował je zawsze z natury. Artystyczna fascynacja ma swe źródło w dzieciństwie i młodości, które Ludwik Maciąg spędził w garnizonie 9 Pułku Artylerii Lekkiej w Białej Podlaskiej oraz w partyzanckim zwiadzie konnym AK. Artysta uczestniczył w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i zagranica, m.in.: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Danii, Hiszpanii, Kanadzie i USA.
Olej, płótno, 100 x 82 cm
Sygnowany p.d.: L. MACIĄG | 74
Profesor warszawskiej ASP zaliczany do najwybitniejszych współczesnych batalistów i pejzażystów. Studiował malarstwo na krakowskiej ASP, a później w Warszawie. Dyplom uzyskał w 1951. Uprawiał malarstwo, grafikę użytkową i tkaninę. Ulubionym motywem malarza były rozpędzone, galopujące konie na tle wyciszonych kolorystycznie pejzaży. Ukochane konie profesora uczestniczą w batalistycznych scenach historycznych ("Somosierra", "Husaria Polska", "Szarża") oraz rodzajowych: polowania, sanny, wyścigi, czy prace polowe. Zafascynowany dynamiką ruchu koni malował je zawsze z natury. Artystyczna fascynacja ma swe źródło w dzieciństwie i młodości, które Ludwik Maciąg spędził w garnizonie 9 Pułku Artylerii Lekkiej w Białej Podlaskiej oraz w partyzanckim zwiadzie konnym AK. Artysta uczestniczył w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i zagranica, m.in.: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Danii, Hiszpanii, Kanadzie i USA.