Wielokrotnie podkreślano emocjonalny stosunek Weissa do natury, która była dlań źródłem niewyczerpanej fascynacji. Obrazy powstawały bądź to bezpośrednio w plenerze, bądź też były wykańczane w pracowni na podstawie notatek z natury. Artysta wybierał z niej zdarzenia radosne, soczyste barwy. Kompozycje, zwłaszcza w latach 20. są rozsłonecznione, linie "melodyjne" a całość pełna harmonii.

19
Wojciech WEISS (1875 Leorda w Rumunii-1950 Kraków)

PEJZAŻ LETNI Z KALWARII, lata międzywojenne

Olej, płótno; 49,4 x 65 cm
Sygnowany p. d.: WWeiss

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wielokrotnie podkreślano emocjonalny stosunek Weissa do natury, która była dlań źródłem niewyczerpanej fascynacji. Obrazy powstawały bądź to bezpośrednio w plenerze, bądź też były wykańczane w pracowni na podstawie notatek z natury. Artysta wybierał z niej zdarzenia radosne, soczyste barwy. Kompozycje, zwłaszcza w latach 20. są rozsłonecznione, linie "melodyjne" a całość pełna harmonii.